Bu çalışma çevre eğitiminde kilit rol oynadıkları
düşünülen eğitmen gruplarından, coğrafya öğretmenlerinin çevre
bilgisini, duyarlılığını ve mevcut müfredat programlarının bu
konudaki durumunu ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Öncelikle
çevre eğitimi konusunda yapılan çalışmalar ve ortaya çıkan bir kısım
tespitler kısaca özetlenmektedir. Daha sonra Diyarbakır il
merkezinde, devlet okullarında görev yapan coğrafya
öğretmenlerinin, çevre konusundaki bilgi ve duyarlılık düzeyleri
anketlerle ortaya konulmakta ve bunu ders işleme şekillerine ne
düzeyde yansıttıkları konusu irdelenmektedir. Anket sonuçları
coğrafya öğretmenlerinin çevre konusunda yeterli bilgi ve beceriye
sahip olmadıklarını ortaya koymaktadır. Ancak öğretmenlerin bu
konuda kendilerinde bir eksiklik hissetmelerinin ve geliştirmeye açık
tutumlarının da bir fırsat olduğunu belirtmekte fayda vardır. Çalışma
çevre eğitimi alanında, eğitmenlerin eğitimi konusunda yapılan ilk
çalışmalardan biridir ve umuyoruz ki bu alanda yeni çalışmaların
yapılmasına önayak olarak, çağdaş yaklaşımların belirlenmesine ve
çevreye karşı sorumluluk duygusunun gelişmesine katkıda bulunur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 18 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License