BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDAKİ COĞRAFYA KONULARININ GENEL AMAÇLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 18, 245 - 261, 12.09.2011

Öz

Bu araştırmada 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler programındaki
Coğrafya konularının genel amaçlarının gerçekleşme düzeyi, öğretmen
ve öğrenci görüşlerine göre ortaya konulmaya çalışılmıştır. 114 Sosyal
Bilgiler öğretmeni, “1450” altıncı ve “1455” yedinci sınıf öğrencisi bu
araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Genel amaçların gerçekleşme
düzeylerinde yüksek yüzdeye sahip olan öğretmen ve öğrenci görüşleri
ortaya çıkarılmıştır. Genel amaçların gerçekleşme düzeylerinin
öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Yahya. (2004) Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 9.Baskı.
  • ANDERSON, Ewan W. (2003) Jeopolitik: Savas Alanı Olan Uluslar Arası Sınırlar, Avrasya Stratejik Arastırmalar Merkezi Yayınları, Ankara, 1.Baskı.
  • CELKAN, H. Yıldırım. (1993) Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 4, Eğitim Fakültesi Basımevi, Erzurum, 3.Baskı.
  • DEMIREL, Özcan. (1996) Genel Öğretim Yöntemleri, ġafak Matbaacılık, Ankara.
  • DOĞANAY, Hayati. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum, 5.Baskı.
  • ERDEN, Münire. (t.y) Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınevi, Istanbul.
  • GÜRKAN, Tanju ve Erten, GÖKÇE. (1999) Türkiye’de Çesitli Ülkelerde Ilköğretim, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • HARDWICK, S. Wiley and HOLTGRIEVE, Donald G. (1996) Geography For Educators, Standards, Themes And Concepts, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • NALÇACI, Ahmet. (2006) Ilköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konularının Öğretmen ve Öğrenci Görüslerine Göre Değerlendirilmesi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Doktora Tezi).
  • PIRINÇDANE, Meryem. (1997) Ilköğretim I. Kademe Sosyal Bilgiler Ders Programının Değerlendirilmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi).
  • TAS, H. Ibrahim. (2005) Cumhuriyetin Kurulusundan Günümüze Ilköğretim II. Kademe ve Liselerde Coğrafya Dersi ve Müfredatının Değisimi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 14, Konya.
  • TEKINDAL, SatılmıĢ, CIN, Mustafa, DEMIRCIOĞLU, Ġ.Hakkı ve Diğerleri. (2004) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Editör: Cemil ÖZTÜRK ve Dursun DĠLEK, Pegem Yayıncılık, Ankara, 4.Baskı.
Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 18, 245 - 261, 12.09.2011

Öz

Kaynakça

  • AKYÜZ, Yahya. (2004) Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 9.Baskı.
  • ANDERSON, Ewan W. (2003) Jeopolitik: Savas Alanı Olan Uluslar Arası Sınırlar, Avrasya Stratejik Arastırmalar Merkezi Yayınları, Ankara, 1.Baskı.
  • CELKAN, H. Yıldırım. (1993) Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 4, Eğitim Fakültesi Basımevi, Erzurum, 3.Baskı.
  • DEMIREL, Özcan. (1996) Genel Öğretim Yöntemleri, ġafak Matbaacılık, Ankara.
  • DOĞANAY, Hayati. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum, 5.Baskı.
  • ERDEN, Münire. (t.y) Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınevi, Istanbul.
  • GÜRKAN, Tanju ve Erten, GÖKÇE. (1999) Türkiye’de Çesitli Ülkelerde Ilköğretim, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • HARDWICK, S. Wiley and HOLTGRIEVE, Donald G. (1996) Geography For Educators, Standards, Themes And Concepts, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • NALÇACI, Ahmet. (2006) Ilköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konularının Öğretmen ve Öğrenci Görüslerine Göre Değerlendirilmesi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Doktora Tezi).
  • PIRINÇDANE, Meryem. (1997) Ilköğretim I. Kademe Sosyal Bilgiler Ders Programının Değerlendirilmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi).
  • TAS, H. Ibrahim. (2005) Cumhuriyetin Kurulusundan Günümüze Ilköğretim II. Kademe ve Liselerde Coğrafya Dersi ve Müfredatının Değisimi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 14, Konya.
  • TEKINDAL, SatılmıĢ, CIN, Mustafa, DEMIRCIOĞLU, Ġ.Hakkı ve Diğerleri. (2004) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Editör: Cemil ÖZTÜRK ve Dursun DĠLEK, Pegem Yayıncılık, Ankara, 4.Baskı.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Nalçacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2011
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Nalçacı, A. (2011). İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDAKİ COĞRAFYA KONULARININ GENEL AMAÇLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), 245-261.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929