BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 20, 45 - 58, 25.07.2008

Öz

Kaynakça

  • Anderson, J. (1986). Teaching Map Skills: An Inductive Approach. Macomb, Illinois: National Council for Geographic Education.
  • Bednarz, R. ve Bednarz, S. W. (1995). Teaching Geography Skills. Space and Place: A Geography Manual for Teachers. Published by the Geographic Education Implementation Project (GENIP) with the cooperation of Rand McNally & Company.
  • Brophy, J. ve Alleman, J. (1991). Activities as instructional tools. A framework for analysis and web3.educ.msu.edu/reports/ed-researchrep/98/98-oct-report5.htm Researcher, 20(4), 9-23. http://ed
  • Coğrafya dersi öğretim programı (2005). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB. Ankara.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafyada Metodoloji. MEB Öğretmen Kitapları Dizisi, No: 187, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Akif Yayınları, İstanbul.
  • Geography for Life (1994). The National Geography Standards.. Washington, D. C.: Geography Education Standards Project.
  • Haggett, P. (1995). The Geographer’s art. Cambridge, Massachusetts, Basil Blackwell Publisher.
  • Joint Committee on Geographic Education (1984). Guidelines for Geographic Education. Washington D.C.: Association of American Geographers ve National Council for Geographic Education.
  • National Assessment for Education Progress (1992). Geography Assessment Framework. Washington, D.C. 1992.

COĞRAFİ BECERİLER VE BUNLARI ÖĞRENCİLERE KAZANDIRMA YOLLARI

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 20, 45 - 58, 25.07.2008

Öz

En iyi coğrafya öğretim yolu, öğrencinin aktif olarak katılımı ile
mümkündür. Bu sayede öğrenci, coğrafyanın sadece bir bilgi yığını olmadığını
anlayacak ve günlük hayattaki mekana bağlı bir çok problemi çözme becerisi
gelişecektir. Öğrencinin hayatından daha başarılı olabilmesi için bir çok coğrafi
beceriye sahip olması gerekir. Aynı şekilde yeni Liseler için Coğrafya Öğretim
Programı öğretmenlerimize ve öğrencilerimize coğrafi becerinin öğretimi ve
öğrenilmesi konusunda bir çok sorumluluk yüklemektedir. Bu çalışma, coğrafi
becerilerin neler olduğu ve bunların öğrenciye nasıl kazandırılabileceği üzerinde
durmaktadır. Ayrıca bu beceriler öğrenciye kazandırılırken, kullanılabilecek en iyi
öğretim stratejileri üzerinde durulmakta ve sonuçta coğrafi becerilerin öğretimi ile
alakalı örnek aktivitelerle çalışma bitirilmektedir.

Kaynakça

  • Anderson, J. (1986). Teaching Map Skills: An Inductive Approach. Macomb, Illinois: National Council for Geographic Education.
  • Bednarz, R. ve Bednarz, S. W. (1995). Teaching Geography Skills. Space and Place: A Geography Manual for Teachers. Published by the Geographic Education Implementation Project (GENIP) with the cooperation of Rand McNally & Company.
  • Brophy, J. ve Alleman, J. (1991). Activities as instructional tools. A framework for analysis and web3.educ.msu.edu/reports/ed-researchrep/98/98-oct-report5.htm Researcher, 20(4), 9-23. http://ed
  • Coğrafya dersi öğretim programı (2005). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB. Ankara.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafyada Metodoloji. MEB Öğretmen Kitapları Dizisi, No: 187, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Akif Yayınları, İstanbul.
  • Geography for Life (1994). The National Geography Standards.. Washington, D. C.: Geography Education Standards Project.
  • Haggett, P. (1995). The Geographer’s art. Cambridge, Massachusetts, Basil Blackwell Publisher.
  • Joint Committee on Geographic Education (1984). Guidelines for Geographic Education. Washington D.C.: Association of American Geographers ve National Council for Geographic Education.
  • National Assessment for Education Progress (1992). Geography Assessment Framework. Washington, D.C. 1992.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Taş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2008
Gönderilme Tarihi 24 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Taş, H. İ. (2008). COĞRAFİ BECERİLER VE BUNLARI ÖĞRENCİLERE KAZANDIRMA YOLLARI. Doğu Coğrafya Dergisi, 13(20), 45-58.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929