Bu araştırmanın amacı, farklı türdeki liselerde öğrenim gören
öğrencilerin görüşlerine dayanarak, coğrafya dersini düşünme becerileri
açısından değerlendirmektir. Ayrıca bu araştırma, coğrafya dersinde düşünme
becerilerinin kazanılması ile ilgili öğrenci görüşlerinin cinsiyet, sınıf ve okul türü
değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmayı
amaçlamaktadır. Araştırmaya, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Isparta ilinin
Merkez ilçesindeki liselerde öğrenim gören 481 öğrenci katılmıştır. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Coğrafya
Dersi Düşünme Becerileri Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen
veriler, SPSS 15 istatistik programı ile frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t- testi
ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda coğrafya dersinde düşünme becerileri etkinliklerine
“çoğu zaman” yer verildiği belirlenmiştir. Coğrafya dersinde düşünme
becerilerine yer verilmesine ilişkin öğrenci görüşleri “cinsiyete” göre anlamlı
farklılık göstermemiş fakat öğrenim gördükleri “sınıf düzeyi” ve “okul türüne”
göre anlamlı farklılık göstermiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmenin
coğrafya dersinde öğrencileri düşünmeye sevk edecek sorular yöneltmeli ve beyin
fırtınası, buluş yoluyla öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirlikli öğrenme
gibi öğrenci merkezli yöntemleri kullanması gerektiği önerilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Şubat 2012 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 25 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License