Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin “Çevre” kavramına ilişkin sahip
oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmaya 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Karabük Üniversitesinde
öğrenim gören toplam 615 öğrenci katılmıştır. Araştırmada olgubilim deseni
kullanılmış ve veriler içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın
verileri, üniversite öğrencilerinin “Çevre… gibidir; çünkü…” cümlesini
tamamlamasıyla elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre: (1) Öğrenciler
çevre kavramına ilişkin toplam 92 adet geçerli metafor üretmişlerdir. (2) Bu
metaforlar, ortak özellikleri bakımından irdelenerek 10 farklı kavramsal kategori
altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, Çevre” kavramını, üniversite
öğrencilerinin %27’si “yaşamın” ifadesi, %21’i “önemin” ifadesi, %15’i
“yansıtıcılığın” ifadesi, %9’u “mekânın” ifadesi, %8’i “korunmanın” ifadesi,
%7’si “mutluluğun ve huzurun” ifadesi, %5’i “sevginin” ifadesi, %3’ü
“güzelliğin” ifadesi, %2’si “kirliliğin” ifadesi ve %1’i “çeşitliliğin” ifadesi
olarak algıladıkları görülmüştür. Sonuç olarak metaforlar, üniversite
öğrencilerinin “Çevre” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları anlamada ve
açıklamada, önemli birer araştırma aracı olarak kullanabilir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 26 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License