Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde
yapılmıştır. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Fen ve Edebiyat Fakültesi
öğrencilerine formasyon hakkı verilmesine karşı tutumlarını ölçmek ve haklarını
nasıl aramak istediklerini tespit amacıyla yapılmıştır. Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde, 4 farklı
anabilim dalında (Biyoloji, Matematik, Tarih ve Coğrafya) öğrenim gören 167
birinci sınıf ve 159 son sınıf öğrencisine anket uygulanmıştır. Verilerin elde
edilmesinde çeşitli mülakatlar sonucu geliştirilen ve güvenirlik çalışması yapılan
anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin %
97,9’u Fen ve Edebiyat Fakültelerine verilen pedagojik formasyon hakkıyla
kendilerine haksızlık yapıldığını düşünmektedir. % 98,2’si Fen ve Edebiyat
Fakültesi öğrencilerinden daha yüksek puan almalarına rağmen, aynı hakka sahip
olmalarından ; % 93,3’ü ise üniversite sınavında elediği öğrencilerin KPSS’de
öğretmen adayı olarak karşısına çıkmalarından rahatsızlık duymaktadırlar.
Öğrencilerin % 78,8’i özellikle Eğitim Fakültesini kazanmak için Fen veya
Edebiyat Fakültesini tercih etmediklerini dolayısıyla da kendi memleketlerinden
başka şehirlere gitmek zorunda kaldıklarını ifade etmişlerdir. Bu durumun
kendilerini maddi açıdan zorladığını söyleyen öğrencilerin oranı % 80,1’dir.
Eğitim Fakültesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Formasyon hakkı Erzurum
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 26 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License