Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin iklim ve hava
durmu kavramlarına ilişkin yanılgıların giderilmesinde kavramsal değişim
yaklaşımına dayalı öğretimin etkinliğini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemi,
Trabzon il merkezinde bulunan genel bir lisenin 9. sınıflarında öğrenim gören iki
şubedeki öğrencilerden oluşturulmuştur. Araştırmada, yarı deneysel yöntem
kullanılmıştır. Araştırmaya dahil edilen sınıflardan biri kontrol (n=45) diğeri
deney grubu olarak (n=45) seçilmiştir. Deney grubunda iklim konusunun
öğretiminde, kavramsal değişim metinleri ve kavram haritaları kullanılırken,
kontrol grubunda ise konu geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir.
Araştırmada veri toplamak amacıyla; Başarı Testi, Kavram Testi uygulanmıştır.
Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test puanlarının analizi t testi
ile yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, ön testte, kavram anlama başarısı
açısından, deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın
olmadığı, son testte ise deney grubunun lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 27 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License