Çalışmada, coğrafya öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin
karşılaştıkları sorunların, sınıf yönetimini nasıl sağladıklarının ve bu konudaki
önerilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı
betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplamak için görüşme tekniği
kullanılmıştır. Belirlenen çalışma grubuna (örneklem) Gaziantep il merkezinde
2010-2011 eğitim-öğretim yılında 17 farklı lisede görev yapan zümre başkanı
coğrafya öğretmenleri seçilmiş ve bu araştırma çerçevesinde seçilen bu
öğretmenlerle görüşülmüştür. Hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile önce 4 öğretmenle pilot uygulama yapılmıştır. Elde edilen veriler
doğrultusunda görüşme formu üzerinde gerekli değişiklikler yapılarak, sorular
yeniden yapılandırılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşme sonucunda elde edilen
veriler betimsel ve içerik analiz yöntem kullanılarak analiz edilmiştir.
Öğretmen görüşlerinden hareketle sınıf içinde karşılaşılan sorunların
öğrenci kaynaklı olduğu; öğretmenlerin sınıf yönetiminde daha çok önlemsel,
gelişimsel ve tepkisel model yaklaşımlarını sergiledikleri tespit edilmiştir. Sınıf
içinde karşılaşılan sorunlar göz önünde bulundurularak; öğretmen adaylarının
ilerlemecilik felsefesi doğrultusunda çağdaş sınıf yönetimi yaklaşımına uygun
olarak daha donanımlı yetiştirilmesi, öğretmenlere ise mesleki süreçlerinde
değişen şartlar da göz önünde bulundurularak periyodik aralıklarla hizmet içi
eğitimin verilmesi önerilmektedir.
Sınıf Yönetimi Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Coğrafya Öğretmen Görüşleri
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 27 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License