Turizm, -ekonomik bir değer olarak- önemi her geçen gün artarak devam
eden uluslar arası dev bir sosyoekonomik sektördür. Bu sektör yaklaşık 300 farklı
çeşit veya alanlardan oluşmaktadır. Bu turizm alanlarından birini de inanç
turizmi oluşturmaktadır. İnanç turizmi; tüm inanç sistemleri için kutsal sayılan
merkezlerin/ mekânların, insanlar tarafından ziyaret edilmesi ve bu ziyaretlerden
elde edilen sosyoekonomik bir kazanç olarak tanımlanabilir. İslam âleminin en
önemli inanç turizmi merkezleri olarak Mekke ve Medine gelmektedir. Tıpkı
Hıristiyanlıkta Kudüs, Roma ve Efes, Musevilikte yine Kudüs, kutsal mekânlar
olarak en çok ziyaret edilen baslıca merkezler oldukları gibi. Bu başat inanç
merkezleri dışında, dünyanın çeşitli yörelerinde, her din veya inanç sistemi için
kutsal sayılan çeşitli mekânlar/ merkezler de vardır. Örneğin, İslam inancının
yayılmasında büyük rol oynayan Veysel Karani ile onun yolunu (Üveysilik)
izleyen İbrahim Hakkı’ya ait türbelerin bulunduğu Ziyaret (Veysel Karani) ve
Tillo (Aydınlar) kasabaları, her yıl binlerce insan tarafından ziyaret edilmektedir.
İnanç açısından büyük önem taşıyan bu iki kasaba, son yıllarda ivme kazanan
inanç turizmi kavramı ile birlikte daha sık anılmaya başlanmışlardır. Siirt ili
sınırları içerisinde yer alan bu iki önemli inanç turizmi mekânı planlama, tanıtım,
konaklama, ulaşım ve diğer alt- üst yapı sorunlarının giderilmesi durumunda,
yöre, bölge ve hatta ülke için önemli sosyoekonomik kazanımlar elde etmek
mümkün olacaktır.
Siirt Tillo (Aydınlar) Ziyaret (Veysel Karani) İnanç turizmi Turizm potansiyeli
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 27 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License