Bu araştırmada ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik
tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli kullanılarak tasarlanan
araştırmanın evrenini Erzurum’daki ilköğretim okulu ikinci kademe öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi seçkisiz örnekleme yöntemlerinden,
basit seçkisiz örnekleme kullanılarak belirlenen 7 ilköğretim okulunun ikinci
kademesinde 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 412 öğrenciden oluşmuştur.
Araştırmada veriler Çevre Tutum Ölçeği (Aslan, Uluçınar-Sağır ve
Cansaran 2008) kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, t testi
ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara
göre, öğrencilerin cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, ailelerinin aylık geliri
değişkenleri açısından istatistiksel olarak 0.05 anlamlı bir farlılık bulunmuştur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 28 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License