Üretim odaklı eğitimin amaçlandığı, iş ilkesinin temel olarak kabul
edildiği, yaparak yaşayarak öğrenmenin olmazsa olmaz bir unsur olarak
yaşatıldığı Köy Enstitüleri, ziraat ve teknik derslerin yanında kültür derslerinin
öğretiminde de bu temel prensipler doğrultusunda hareket eden dönemin önemli
eğitim kurumlarındandır. Köy Enstitülerinde kültür dersleri içerisinde önemli bir
yer tutan coğrafya dersinde de etkili ve kalıcı öğrenme sağlanması amacıyla,
uygulama ağırlıklı, görselliğin ön planda tutulduğu, gözlem yeteneğinin
geliştirilmeye çalışıldığı bir öğretim programı uygulanmıştır. Bu öğretim
programının uygulanmasında ders kitapları önemli bir öğretim materyali
olmuştur. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, Köy Enstitülerinde coğrafya
öğretiminde kullanılan ders kitapları incelenerek bu kitaplarda yer alan görsel
öğeler, öğretimin etkililiğini sağlaması açısından ele alınarak, bu öğelerin
amacına uygun olarak ders kitaplarında kullanılıp kullanılmadığı saptanmaya
çalışılmıştır.
Doküman incelemesi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, Köy
Enstitülerinde kullanılan coğrafya ders kitapları arasından rastgele seçilen dört
kitap incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda, 1945-50 yılları arasında
hazırlanmış olan bu ders kitaplarının görsel öğe açısından oldukça zengin
oldukları görülmüştür.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 28 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License