Bu araştırmanın amacı coğrafya ders konularının öğretiminde
yararlanılmak üzere hazırlanan şarkıların işlevselliğine ve etkililiğine yönelik
öğretim üyelerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel
araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma 5 öğretim elemanı (Atarürk
Üniversitesi) ve Tokat il merkezinde görev yapan 5 öğretmen (3 coğrafya
öğretmeni ve 2 sınıf öğretmeni) olmak üzere toplam 10 katılımcı ile
yürütülmüştür. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Toplanan Veriler betimsel
analiz yöntemine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen ve
öğretim üyeleri Coğrafya konularını temel alarak hazırlanan şarkıların eğitim-
öğretimi kolaylaştıracak, ilgi çekici, öğrenciyi güdeleyen, coğrafi bilgi
kazanılmasına yardımcı uygun bir ders materyali olduğunu belirtmişlerdir.
Ayrıca öğrencilerin coğrafya dersine karşı olumlu tutum geliştireceklerini
vurgulamışlardır. Müziğin eski çağlardan beri insanın yaşamında etkisi ve yararı
birçok alanda yapılan çalışmalarla ortaya konulmaya çalışılmıştır. İnsanları
dinlendiren, eğlendiren müziğin eğitsel amaçlı kullanılması, eğitim-öğretim
ortamlarını öğrenciler açısından daha eğlenceli, zevkli bir hale getirebilir. Ayrıca
öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırarak kalıcılığı artırabilir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 28 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License