BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 33, 1 - 10, 26.01.2015
https://doi.org/10.17295/dcd.98864

Öz

This study is the last part of previously issued studies “The Importance of Teaching Technologies and Material Development Course and Suggestion on the Teaching Process” (Alım, 2007) and “Material Design for Geography Lessons” (Alım, 2012). Inclusion of the course in the curriculums, importance and aims of the course and suggestions on the teaching process were the topics of these studies. Moreover, various teaching material designs were presented which could be developed during the teaching process. This study on the other hand, focuses on the extent and variety of acquisitions that prospective geography teachers made in the Instructional Technology and Material Design/Development Course. The examples of the study were obtained from last year students of Atatürk University Faculty of Education, Department of Geography Teaching . A 27-item inventory was utilized as a data collection tool and the data collected was analyzed to find out mean (X ) and t-test (Independent Sample T Test) scores. According to the findings of the research, prospective geography teachers achieve most of the projected acquisitions. While the extent of the achievement to the acquisitions does not differ with gender; it does with the attitude towards use of teaching technologies

Kaynakça

  • Alım, M6. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (ÖTMG) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine Yönelik Öneriler. Doğu Coğrafya Dergisi, 12, 17.
  • Alım, M. (2012). Coğrafya Dersleri İçin Materyal Tasarımı. Doğu Coğrafya Dergisi, 17, 27.
  • Aşan, A. ( 2002). Pre-service Teachers’ Use of Technology to Create Insructional Materials: a School-college Partnership. Technology, Pedagogy and Education, Vol. 11, No. 2.
  • Bektaş, F. Nalçacı, A. ve Ercoşkun, H. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı”Dersinin Kazanımlarına İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (2).
  • Betrus, A.K., Molenda, M. (2002). “Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs”, Techtrends for Leaders in Education and Training, Vol. 46, No 5: 18-21.
  • Doğanay, H.,Zaman, S. ve Alım, M. (2001). Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
  • Güven, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Kazandırdığı Yeterlikler Yönünden değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 165–179.
  • Hu, P.J., Clark, T.H.K., Ma, W.W. (2003). “Examining technology acceptance by school teachers: a longitudial study”, Information & Management, Vol. 41, No. 2: 227-241,
  • İşman, A. (2002). Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Vol. 1, No. 1. http://www.tojet.net/articles/317.htm.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mc Millan, J.H. and Schumacher, S. (2012). Research in Education. New Jersey:Pearson.
  • Varank, İ. ve Ergün, S. S. (2005). “Eğitim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme Yeterliliklerinin Belirlenmesi ve Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Bu Yeterlilikle Sahip Olma Derecelerinin İncelenmesi İçin Bir Araştırma Önerisi” XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.

COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI/GELİŞTİRME DERSİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 33, 1 - 10, 26.01.2015
https://doi.org/10.17295/dcd.98864

Öz

Bu çalışma, daha önce yayınlanan Öğretim Teknolojileri ve Materyal
Geliştirme (ÖTMG) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine İlişkin Öneriler (Alım,
2007) ve Coğrafya Dersleri İçin Materyal Tasarımı (Alım, 2012) adlı çalışmaların
son halkasını oluşturmaktadır. Bu çalışmalarda, dersin öğretim programlarına
dahil edilmesi, önemi, amacı ve öğretim sürecine ilişkin önerilere yer verilmiştir.
Ayrıca, dersin öğretim sürecinde geliştirilebilecek çeşitli öğretim materyali
tasarımları sunulmuştur. Bu araştırma ise, Coğrafya öğretmeni adaylarının
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı dersi ile, hangi
kazanımlara ne derece ulaştıklarını ortaya koyma odaklıdır.
Araştırmanın örneklemi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya
Eğitimi Anabilim Dalı 5. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır (2007-2013). Veri
toplama aracı olarak 27 maddeden oluşan bir anket kullanılmış ve veriler,
aritmetik ortalama ( X ) ve t-testi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre,
Coğrafya öğretmen adayları hedeflenen kazanımlara büyük oranda
ulaşmaktadırlar. Kazanımlara ulaşma düzeyi ise, cinsiyete göre farklılaşmazken;
öğretim teknolojilerine ilgi durumuna göre farklılaşmaktadır.

Kaynakça

  • Alım, M6. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (ÖTMG) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine Yönelik Öneriler. Doğu Coğrafya Dergisi, 12, 17.
  • Alım, M. (2012). Coğrafya Dersleri İçin Materyal Tasarımı. Doğu Coğrafya Dergisi, 17, 27.
  • Aşan, A. ( 2002). Pre-service Teachers’ Use of Technology to Create Insructional Materials: a School-college Partnership. Technology, Pedagogy and Education, Vol. 11, No. 2.
  • Bektaş, F. Nalçacı, A. ve Ercoşkun, H. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı”Dersinin Kazanımlarına İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (2).
  • Betrus, A.K., Molenda, M. (2002). “Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs”, Techtrends for Leaders in Education and Training, Vol. 46, No 5: 18-21.
  • Doğanay, H.,Zaman, S. ve Alım, M. (2001). Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
  • Güven, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Kazandırdığı Yeterlikler Yönünden değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 165–179.
  • Hu, P.J., Clark, T.H.K., Ma, W.W. (2003). “Examining technology acceptance by school teachers: a longitudial study”, Information & Management, Vol. 41, No. 2: 227-241,
  • İşman, A. (2002). Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Vol. 1, No. 1. http://www.tojet.net/articles/317.htm.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mc Millan, J.H. and Schumacher, S. (2012). Research in Education. New Jersey:Pearson.
  • Varank, İ. ve Ergün, S. S. (2005). “Eğitim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme Yeterliliklerinin Belirlenmesi ve Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Bu Yeterlilikle Sahip Olma Derecelerinin İncelenmesi İçin Bir Araştırma Önerisi” XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mete Alım

Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Alım, M. (2015). COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI/GELİŞTİRME DERSİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(33), 1-10. https://doi.org/10.17295/dcd.98864

Cited By







Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929