Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 23 Sayı: 40, 75 - 86, 24.12.2018

Öz

Kaynakça

  • ACARBAŞ, Y. (2011). Zümre öğretmenler kurulunun Coğrafya öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ALIM, M. ve DOĞANAY, G. (2016). Coğrafya Öğretiminde Zümreler Arası İşbirliğinin Önemi ve Ortak Konuların Analizi. Doğu Coğrafya Dergisi, 35, 1-15.
  • CRESWELL, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among the approaches (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • ÇELEBİ, N., VURANOK, T.V. ve HASEKİOĞLU TURGUT, I. (2016). Zümre öğretmenlerinin işbirliği düzeyini belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 803-820.
  • DEMİRTAş, H. ve CÖMERT, M. (2006). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarının Etkililiğinin Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi (Malatya İli Örneği). Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 25, 96-108.
  • GÜLER, M. ALTUN, T. ve TÜRKDOĞAN, A. (2015). Matematik öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulunun etkililiği hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(2), 395-406.
  • KILCAN, B., ÇEPNİ, O. ve KILINÇ, A.Ç. (2018). Examining Social Studies Teachers’ Views on Branch Teachers’ Committee Meetings. Journal of Education and Training Studies, 6(4), 143-153.
  • KÜÇÜK, M., AYVACI, H.Ş. ve ALTINTAŞ.A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya Üniversitesi, Malatya.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI [MEB] (2017). MEB Eğitim Kurumları ve Zümreleri Yönergesi.https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/25174941_zYyYnerrge.pdf adresinden 02.09.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI [MEB] (2018). Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara.PATTON, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London:Sage.
  • ŞAHİN, E. MADEN, S. ve GEDİK, M. (2011). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkinliğinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Erzurum ili örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)1,155-172.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin.

COĞRAFYA DERSİ ZÜMRE TOPLANTILARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 23 Sayı: 40, 75 - 86, 24.12.2018

Öz

Bu araştırmada,
coğrafya dersi zümre toplantılarına yönelik coğrafya öğretmenlerinin
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ve
fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen çalışmaya 2017-2018 eğitim öğretim
yılının bahar döneminde Karabük İli merkez ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında
görev yapan 12 coğrafya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri Kılcan,
Çepni ve Kılınç (2018) tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile toplanılmıştır. Uygulama sonrasında katılımcılardan elde edilen
veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, coğrafya dersi
zümre toplantılarına ilişkin öğretmenlerin görüşleri “Zümre Toplantısında
Planlananlar”, “Zümre Toplantılarında Karar Alma Yöntemleri”, “Zümre Toplantılarının
Alan Eğitimine Katkısı” ve “Zümre Toplantılarının Etkililiği” şeklinde dört
temel tema altında toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda Coğrafya öğretmenleri
zümrelerde öğrenci başarısının arttırılması, yıllık planlar, ödevler, diğer
öğretmenlerle iş birliği, ölçme ve değerlendirme hakkında planlama yaptıklarını
belirtmişlerdir. Coğrafya öğretmenleri bu toplantılarda daha çok görüş
alışverişinde bulunularak karar aldıklarını ifade etmişlerdir. Coğrafya
öğretmenleri zümre toplantılarını alan eğitimi açısından faydalı olduğunu
savunmuş ancak bir grup öğretmen bu toplantıların kâğıt üstünde kaldığını
uygulamaya geçmediğini dile getirilmiştir. 

Kaynakça

  • ACARBAŞ, Y. (2011). Zümre öğretmenler kurulunun Coğrafya öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ALIM, M. ve DOĞANAY, G. (2016). Coğrafya Öğretiminde Zümreler Arası İşbirliğinin Önemi ve Ortak Konuların Analizi. Doğu Coğrafya Dergisi, 35, 1-15.
  • CRESWELL, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among the approaches (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • ÇELEBİ, N., VURANOK, T.V. ve HASEKİOĞLU TURGUT, I. (2016). Zümre öğretmenlerinin işbirliği düzeyini belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 803-820.
  • DEMİRTAş, H. ve CÖMERT, M. (2006). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarının Etkililiğinin Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi (Malatya İli Örneği). Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 25, 96-108.
  • GÜLER, M. ALTUN, T. ve TÜRKDOĞAN, A. (2015). Matematik öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulunun etkililiği hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(2), 395-406.
  • KILCAN, B., ÇEPNİ, O. ve KILINÇ, A.Ç. (2018). Examining Social Studies Teachers’ Views on Branch Teachers’ Committee Meetings. Journal of Education and Training Studies, 6(4), 143-153.
  • KÜÇÜK, M., AYVACI, H.Ş. ve ALTINTAŞ.A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya Üniversitesi, Malatya.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI [MEB] (2017). MEB Eğitim Kurumları ve Zümreleri Yönergesi.https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/25174941_zYyYnerrge.pdf adresinden 02.09.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI [MEB] (2018). Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara.PATTON, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London:Sage.
  • ŞAHİN, E. MADEN, S. ve GEDİK, M. (2011). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkinliğinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Erzurum ili örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)1,155-172.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Aydın 0000-0002-8940-5332

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Aydın, F. (2018). COĞRAFYA DERSİ ZÜMRE TOPLANTILARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Doğu Coğrafya Dergisi, 23(40), 75-86.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929