Bu araştırmada,
coğrafya dersi zümre toplantılarına yönelik coğrafya öğretmenlerinin
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ve
fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen çalışmaya 2017-2018 eğitim öğretim
yılının bahar döneminde Karabük İli merkez ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında
görev yapan 12 coğrafya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri Kılcan,
Çepni ve Kılınç (2018) tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile toplanılmıştır. Uygulama sonrasında katılımcılardan elde edilen
veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, coğrafya dersi
zümre toplantılarına ilişkin öğretmenlerin görüşleri “Zümre Toplantısında
Planlananlar”, “Zümre Toplantılarında Karar Alma Yöntemleri”, “Zümre Toplantılarının
Alan Eğitimine Katkısı” ve “Zümre Toplantılarının Etkililiği” şeklinde dört
temel tema altında toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda Coğrafya öğretmenleri
zümrelerde öğrenci başarısının arttırılması, yıllık planlar, ödevler, diğer
öğretmenlerle iş birliği, ölçme ve değerlendirme hakkında planlama yaptıklarını
belirtmişlerdir. Coğrafya öğretmenleri bu toplantılarda daha çok görüş
alışverişinde bulunularak karar aldıklarını ifade etmişlerdir. Coğrafya
öğretmenleri zümre toplantılarını alan eğitimi açısından faydalı olduğunu
savunmuş ancak bir grup öğretmen bu toplantıların kâğıt üstünde kaldığını
uygulamaya geçmediğini dile getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 40 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License