Siyaset
belli bir dünya görüşünden yola çıkarak halkı yönetmek, bunun için bir organizasyon
kurmak olduğuna göre fikir ve yönelişlerin de taşıyıcısı olmaktadır. Bundan dolayı siyaset kavramına ilişkin
öznel bir bakış açısı vardır. Bu bakış açısı, bireyin sahip olduğu düşünce
yapısına göre değişkenlik göstermeketedir. Bundan
dolayı yapılan araştırmanın temel amacı
da, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının cinsiyet türüne göre, "siyaset"
kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya
koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya, Adıyaman, Sivas, Amasya, Antalya,
Muğla ve Bursa illerinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında 190’ı erkek, 150’si
kadın olmak üzere toplam 340 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, araştırma kapsamında yer alan sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının “Siyaset…… benzer; çünkü……” cümlesini tamamlamasıyla elde
edilmiştir. Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında, içerik analiz tekniği
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, erkek ve kadın sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının çoğunluğu, siyaseti “Materyal Çağrışımı Olarak Siyaset
Kavramı” olarak gördükleri ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 40 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License