Bu çalışmanın amacı Kahramanmaraş’ın yöresel yemek imajının tespit edilmesidir. Bunun yanı sıra yöresel yemek imajının destinasyon tercihindeki etkisi ölçülmektedir. 2019 yılının aralık ayında yapılan bu çalışma, Kahramanmaraş ilini 2018 yılında ziyaret eden yerli turistler üzerinde yapılmıştır. Ankete toplamda 410 kişi katılmıştır. Araştırmada t-testi, anova testi ve regresyon analizleri uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen verilere göre yöresel yemek imajının destinasyon tercihi üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. Ayrıca ankete katılan bireylerin yöresel yemek imajlarının, cinsiyetine, yaşına ve şehre geliş sayılarına göre grup ortalamaları açısından anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı, ancak gelir seviyesine göre ziyaretçilerin yöresel yemek imajlarının anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Bu verilere göre yöresel yemeklerin gastronomi turizminde önemli bir yeri olduğu anlaşılmaktadır. Buna ek olarak yöresel yemeklerin, destinasyon pazarlanmasında dikkate alınması gereken önemli bir fenomen olduğu görüşü desteklenmektedir.
Yöresel Yemek İmajı Destinasyon Tercihi Lokal Gıda Kahramanmaraş Yemekleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 25 Sayı: 43 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License