Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin 2017 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda mevcut olan değerlerin medyada yer alma şekilleriyle ilgili düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Betimsel araştırma modeli tercih edilen araştırma Rize ilindeki 40 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenler değer kavramını sevgi, saygı gibi örneklerle, değer kelimesini; toplumca önemsenen her şey olarak ifade etmişlerdir. Sınıf öğretmenleri, vatanseverlik değerlerinin eklenmesi gerektiğini düşünmektedirler. Öğretmenler, saygı, sevgi ve vatanseverlik değerlerinin ihmal edildiğini düşünmekle beraber herhangi bir değerin ise çıkarılmasını düşünmemektedirler. Öğretmenler öğretim programlarında yer alan değerlerin gazete ve televizyondaki programlardan olumsuz etkilendiğini, internetten ise kullanım amacına göre hem olumlu hem olumsuz etkileneceğini ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler, radyonun günümüzde yaygın kullanımı olmamasına rağmen radyo yayınlarının değerleri olumlu etkilediğini dile getirmişlerdir.
This research was carried out in order to reveal the thoughts of the class teachers regarding the ways in which the values in the 2017 Life Science and Social Studies Curriculum are included in the media. A descriptive research model was used in the study, and the criterion sampling method was used. The study was conducted with 40 class teachers in the province of Rize. Personal information form and semi-structured interview form were used as data collection tool. In the analysis of the data, a descriptive analysis approach was used. According to the findings obtained as a result of the research, teachers expressed the concept of value with examples such as love, respect, they expressed it as everything in society. The class teachers who participate in the research think that patriotism value should be added to the programs. Teachers ranked in the form of respect, love and patriotism as the values they thought to be neglected in the curriculum. Teachers have put forward the most values of respect and patriotism in media tools. Teachers stated that the values in these programs are adversely affected by programs in newspapers and televisions and that the internet will be affected both positively and negatively according to the purpose of use. Teachers expressed that radio broadcasts positively affect the values even though the radio is not widely used today.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 25 Sayı: 44 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License