Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ

Yıl 2018, Cilt: 28 Sayı: 3, 371 - 376, 11.07.2018
https://doi.org/10.17567/ataunidfd.473299

Öz





Amaç: İnsana ait özellik
olan öğrenme, kişiler arası değişiklik göstermesi öğrenme stillerinin
farklılığından etkilenmektedir. Öğrenme şekilleri bilgiyi alma ve kullanma
yollarında farklılığa sebep olur. Öğrenme stillerine uygun kişisel öğrenme
ortamları sağlayarak kişilerin başarıları artırılabilir. Öğrenme stillerini
belirlemek için kullanılan birçok öğrenme anketi bulunmaktadır. Kolb ve Felder-Soloman
öğrenme stilleri anketleri çoğunlukla tıp ve diş hekimliği eğitiminde
kullanılır. Bu çalışmanın amacı Felder-Soloman ve Kolb öğrenme stilleri
anketleri ile diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemek ve
klinik eğitimle beraber öğrenme stillerinin değişip değişmediğini
gözlemlemektir.



Materyal Metod: Kocaeli Üniversitesi
Diş Hekimliği Fakültesi klinik öncesi eğitim alan ve klinik sonrası eğitim alan
öğren- cilerin öğrenme stilleri arasındaki farklılık Felder-Soloman ve Kolb
öğrenme stili değerlendirme anketi ile karşılaştırıldı. 100 kişi klinik öncesi
107 kişi de klinik sonrası olmak üzere 207 gönüllü çalışmaya katıldı.



Bulgular: Yaş ortalamasının
21,1 olan 127 kadın ve 80 erkeğin oluşturduğu gruplarda 100 kişi klinik öncesi
107 kişi klinik eğitimi alan grubu oluşturdu. Felder-Soloman öğrenme stillerine
göre klinik öncesi ve klinik eğitimi alan diş hekimliği öğrencileri arasında
istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. (p≥0.05) Öğrenciler
değerlendirildiğinde klinik öncesi grubun %83’ü, klinik eğitimi alanların %79’u
yaparak, klinik öncesi grubun %62’si, klinik eğitimi alanların % 74’ü
hissederek, klinik öncesi grubun %74’ü, klinik eğitimi alan grubun %81’i görsel
ve klinik öncesi grubun %52’si ve klinik eğitimi alan- ların % 61’i sıralı
öğrenme stillerini tercih ettiler.



Kolb öğrenme stiline göre
incelendiğinde klinik öncesi ve klinik sonrası diş hekimliği öğrencilerinin
öğrenme stilleri ara- sında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. (p≥0.05)
Her iki grupta da
aktif yaşantı ve soyut
kavramsallaştırma öğrenme stillerinin özelliklerine sahip olduğu bulundu.



Sonuç:
Dişhekimliği
öğrencilerini işlerini kendileri yaparken yönlendirmek öğrenmelerinde daha
etkili olacaktır.



Anahtar
Kelimeler
: Diş hekimliği, Kolb Öğrenme Stilli,
Felder Soloman Öğrenme Stili




ANALYZES OF LEARNING STYLES IN DENTAL FACULTY STUDENTS WITH TWO DIFFERENT METHODS

 Aim:vir: Türkçe



için çeviri gösteriliyor



İnsana ait özellik
olan öğrenme, kişiler arası değişiklik göstermesi ile öğrenme stillerini
oluşturur.
yerine çevir



Şunu mu demek istediLearning, which is a characteristic of human beings, can
be differed between people because of the differences of the learning styles.
Learning style is the
differences between the taking knowledge and the way to use it. According to
the learning styles of personalized learning environment provides an important
contribution to increase the success of the people. There are several
questionnaires that determine the learning style. Kolb and Felder-Soloman learning
styles questionnaires are mostly used in medical and dentistry educations. The
aim of this study is to determine the learning styles of the dental students in
order to help the identify the teaching methods by the help of Felder-Soloman
and Kolb learning styles and observe the learning style has change with the
clinical training.



Material
and Method:Preclinical and clinical students’
learning styles assessment were compared with Felder Soloman and Kolb learning
style questionnaires in Kocaeli University Faculty of Dentistry. 100 from
preclinic, 107 from clinic 207 valunteers were involved in the study.



Results:100 preclinic, 107 from clinic volunteers occurs with 127 women
and 80 men with the age avarage is 21.1 There is no statistically significant
differences between the preclinical and clinical students in Felder-Soloman
learning styles. (p≥0.05)
The way the students learning style is
active for %83 for preclinic and %79 for clinic, sensing for %62 for preclinic
and %74 for clinic, visual for %74 for preclinic and %81 for clinic and
sequential for %52 for preclinic and %61 for clinic.



There
is no statistically significant differences between the preclinical and
clinical students in Kolb learning styles.
(p≥0.05) In
both group learning styles is connection of the active experimental and
abstract conceptial construction.



Conclusion:Dentistry students
will be more effective in learning to direct
them to doing their work themselves
.



Key words:
Dentistry, Kolb Learning Styles, Felder Soloman Learning Styles

Kaynakça

  • 1. Erden M, Akman Y. "Eğitim psikolojisi." Ankara: Arkadaş Yayınevi 1995;2:188-227.
  • 2. Gürpınar E, Bat H, Tetik C. Tıp Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi. tıp eğitimi dünyası 2011; 32: 18-29.
  • 3. Karban, R. Plant Learning and Memory. In: Plant Sensing and Communication. Chicago and London: The University of Chicago Press, 2015 p. 31-44.
  • 4. Paiboonsithiwong S, Kunanitthaworn N, Songtrijuck N, Wongpakaran N, Wongpakaran T. Learning styles, academic achievement, and mental health problems among medical students in Thailand. J Educ Eval Health Prof. 2016;31. doi: 10.3352/jeehp.2016.13.38.
  • 5. Veznedaroğlu RL, Özgür O. Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri ilköğretim-online 2005;4:1-16.
  • 6. Güneş G, Gökçek T. Pedogolojik formasyon öğrenilerinin öğrenme stilleri. J Res Edu Teach 2012;1:28-40.
  • 7. Kazancı F, Kazancı EE, Memduhoğlu HB, Sevimli Ş. Tıp Ve diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin karşılaştırılması. Atatürk Üniv Diş Hek Fak Derg 2014;24: 67-73.
  • 8. Nasiri Z, Gharekhani S, Ghasempour M. Relationship between Learning style and academic status of babol dental students. Electron Physician 2016;25:2340-5.
  • 9. Koob JJ, Funk J. Kolb’s learning style ınventory: Issues of Reliability and Validity Research on Social Work Practice 2002;12:293. DOI: 10.1177/ 104973150201200206. http://rsw.sagepub.com/ content/12/2/293.
  • 10. Aytuğ-Koşan AM, Demirören M, Kemahlı S, Palaoğlu Ö, Ayhan İH. Ankara üniversitesi tıp fakültesinde tıp eğitimine başlayan öğrencilerin öğrenme stilleri. Tıp Eğitimi Dünyası Derg. 2007;25:1-9.
  • 11. Budakoğlu II, Babadoğan C. 1998-2008 Yılları arasında sağlık alanında eğitim gören öğrencilerle yapılan öğrenme stil çalışmalarında kullanılan ölçekler. Tıp Eğitimi 2011;30:17-28.
  • 12. Litzinger TA, Lee SH, Wise JC, Felder RM. The felder-soloman ındex of learning styles. Proceedings of the 2005 Annual ASEE Conference.
  • 13. Keskin -Samancı N, Özer-Keskin M. Felder ve soloman öğrenme stili indeksi: türkçeye uyarlanması ve geçerlik-güvenirlik çalışması. KEFAD 2007;8:37-54.
  • 14. Felder RM, Soloman BA. Learnıng Styles and Strategies. http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/ users/f/felder/public/ILSdir/styles.htm.
  • 15. Kyle BN, Corral I, John NJ, Shelton PG. Educational scholarship and technology: resources for a changing undergraduate medical education curriculum. Psychiatr Q. 2016;26. DOI: 10.1007/s11126-016-9474-7.
  • 16. Masella RS. The hidden curriculum: value added in dental education. J Dent Educ 2006; 70: 279-83.
  • 17. Mays KA, Branch-Mays GL. a systematic review of the use of self-assessment in preclinical and clinical dental education. J Dent Educ 2016; 80: 902-13.
  • 18. Maart RD, Bitzer EM. Aligning clinical assessment with course elements in prosthodontic dentistry: A south african case. J Dent Educ 2013;77:1129-39.
  • 19. Ghazivakili Z, Norouzi Nia R, Panahi F, Karimi M, Gholsorkhi H, Ahmadi Z. The role of critical thinking skills and learning styles of university students in their academic performance. J Adv Med Educ Prof 2014;2:95-102.
  • 20. Akkoyunlu B, Aşkar P. Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim 1993;87:37-47.
  • 21. Kaf Hasırcı Ö. "Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: çukurova üniversitesi örneği." Eğitimde Kuram ve Uygulama 2006;2:15-25.
  • 22. Ültanır E, Ültanır YC, Örekeci Temel G. The examination of university students’ learning styles by means of felder-silverman ındex. Eğitim ve Bilim 2012; 37: 29-42.
  • 23. Hughes JM, Fallis DW, Peel JL, Murchison DF. Learning styles of orthodontic residents. J Dent Educ 2009; 73: 319-27.
  • 24. Connor JP, Troendle K. Perspectives on the Dental School Learning Environment: Putting theory x and theory y into action in dental education. J Dent Educ 2008;72: 1436–9.
  • 25. Urval RP, Kamath A, Ullal S, Shenoy AK, Shenoy N, Udupa LA Assessment of learning styles of undergraduate medical students using the VARK questionnaire and the influence of sex and academic performance Advan in Physiol Edu 2014; 38:216-20.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Koçak Büyükdere 0000-0003-1942-456X

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Koçak Büyükdere, A. (2018). DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 28(3), 371-376. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.473299
AMA Koçak Büyükdere A. DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ. Ata Diş Hek Fak Derg. Temmuz 2018;28(3):371-376. doi:10.17567/ataunidfd.473299
Chicago Koçak Büyükdere, Ayşe. “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 28, sy. 3 (Temmuz 2018): 371-76. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.473299.
EndNote Koçak Büyükdere A (01 Temmuz 2018) DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 28 3 371–376.
IEEE A. Koçak Büyükdere, “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ”, Ata Diş Hek Fak Derg, c. 28, sy. 3, ss. 371–376, 2018, doi: 10.17567/ataunidfd.473299.
ISNAD Koçak Büyükdere, Ayşe. “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 28/3 (Temmuz 2018), 371-376. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.473299.
JAMA Koçak Büyükdere A. DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2018;28:371–376.
MLA Koçak Büyükdere, Ayşe. “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 3, 2018, ss. 371-6, doi:10.17567/ataunidfd.473299.
Vancouver Koçak Büyükdere A. DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN İKİ FARKLI YÖNTEMLE ANALİZİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2018;28(3):371-6.

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.