AMAÇ: Çalışmamızın amacı; Sağlık Bakanlığı tarafından
yürütülen “Okullarda Florürlü Vernik Uygulaması” programına dahil edilen, sosyo-ekonomik düzeyi farklı
olan iki okulda, velilerin bu uygulama ve genel olarak topikal florür uygulamaları
hakkındaki tutum ve yaklaşımlarının değerlendirilmesidir.
GEREÇ VE
YÖNTEM: Çalışmamıza Bayrampaşa
İlköğretim Okulu ve İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında eğitim alan, 60 ayını
doldurmuş anaokulu, 1. sınıf ve 2. sınıf çocuklarının velileri dahil edildi.
Veliler için hazırlanan anket formu kullanılarak elde edilen veriler
değerlendirildi.
BULGULAR:
Devlet okulundaki 60 velinin %68’i (n=41) çocuklarına okulda topikal florür verniği uygulaması
yapılmasına izin verirken, özel okuldaki
70 veliden %43’ü (n=30)
çocuklarına okulda uygulama yapılmasına
izin vermiştir. Devlet okulunda topikal florür verniği
uygulanmasına izin vermeyen 19 velinin %15,8’i
(n=3) uygulama hakkında yeterince bilgilendirilmediğini, %26,3’ü (n=5) uygulamanın uygun ortamda
yapıldığını düşünmediğini, %26,3’ü (n=5)
ise florürün zararlı olduğunu
düşündüğünü bildirmiştir. Özel
okulda topikal florür verniği uygulamasının yapılmasına izin vermeyen 40 velinin %5’i(n=2) uygulama
hakkında yeterince bilgilendirilmediğini, %22,5’i (n=9) uygulamanın
uygun ortamda yapıldığını
düşünmediğini, %42,5’i (n=17) florürün zararlı olduğunu
düşündüğünü bildirmiştir.
SONUÇ: Ağız
ve diş sağlığı problemlerinin yaygın olduğu
ülkelerde, toplum ağız diş sağlığı
programlarında ve koruyucu diş hekimliğinde topikal florür uygulamaları önemli
rol oynamaktadır. Toplum ağız diş sağlığını geliştirme programları kapsamında
önemli yeri olan koruyucu uygulamalar
hakkında velilerin detaylı bir şekilde bilgilendirilmeleri gerekliliği ortaya
çıkmıştır.
Anahtar
Kelimeler: Florürlü vernik
uygulaması, koruyucu uygulamalar, toplum halk sağlığı
ASSESSMENT
ATTITUDES OF PARENTS ABOUT APPLICATION
OF FLUORIDE VARNISH IN SCHOOL-BASED
PROGRAMME
AIM: The purpose of this study; is the assessment
of attitudes of parents in two
different socio-economic classes about the school-based topical fluoride
application programme which carried out by the Ministry of Health.
MATERIALS
AND METHOD: Parents of 1st and
2nd grade children who completed 60 months at Bayrampaşa Elementary School and
ITU Development Foundation Schools included to the study. The data obtained
using the questionnaire and than were evaluated.
RESULTS:
Parents of the 60 children in the
public school 68%(n=41), gave permission for their children to apply topical
fluoride in school, while 43%(n=30) of the 70parents in the private school.
Sixteen of the parents(n=3) of the
children(n=19) who didn’t allow the application of topical fluoride in the public
school stated that they were not adequately
informed about the application, 26,3%(n=5) of them didn’t think it was done in the appropriate
environment and 26,3%(n=5) of them think
that fluoride is toxic. Five (n=2) of
the parents of the children (n=40) who didn’t allow the application of topical
fluoride in the private school stated that they
were not adequately informed about the application, 22,5%(n=9)of them
did not think it was done in the appropriate environment and 42,5%(n=17) of them think that fluoride is toxic.
CONCLUSION:
In countries where oral and
dental health problems are common, topical fluoride applications play an
important role in community oral health programs and preventive dentistry. It
has become necessary to inform the parents in detail about preventive practices,
which have an important place in the community dental health improvement
programs.
Keywords: Varnish with fluoride, preventive dentistry, community
public health.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 29 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.