BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM MÜZİĞİ EKSENLİ KEMAN ÖĞRETİMİNDE KULLANILMAKTA OLAN ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2009, Sayı: 15, 19 - 24, 24.08.2010

Öz

Bu araştırma, eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine
yönelik olarak yapılmıştır. Türkiye’deki müzik eğitimi anabilim dallarında keman eğitimi veren 25 öğretim elemanına
uygulanan anket sonuçlarına göre, keman öğretiminde; çağdaş Türk müziği eserlerinden çok az faydalanıldığı, eser dağarcığının
sayıca yeterli olmadığı, seslendirilmelerinde büyük oranda güçlükler yaşandığı saptanmış ve eğitim müziği eksenli
keman öğretiminde, 9 çağdaş Türk müziği eserinin kullanıldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • ALBUZ, Aytekin, Viyola Öğretiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı ve Bu Sistem Kaynaklı Çok- seslilik Yaklaşımları, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2001.
  • BULUT, Ferit, Piyano Eğitiminde Geleneksel Türk Halk Müziği Kaynaklı Eserlerin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Bir “Çoklu Analiz Modeli ” ve Bu Modelin Öğrenci başarısı Üzerine Etkileri, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara, 2008.
  • ÇİLDEN, Şeyda, Türk Halk Ezgilerini Keman ile Çalma ve Yorumlama Yöntemleri. Gazi Yüksek Öğretmen Okulu Müzik Bölümü. Asistanlık Tezi, Ankara, 1982.
  • NELSON, Suzanne, Twentieth-Century Violin Technique: The Contributions of Six Major Pedagogues. Ph.D.University of South Carolina: 1994.
  • ÖZÇELİK, Sadık, “Küreselleşme ve Ulusal Müzik Kültürüne Etkileri”, Uluslar Arası “Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültür ve Eğitimi Kongresi”, Ankara- Türkiye, 13- 16 Kasım, 2002.
  • ÖZEN, Nuray, Okul Müzik Eğitiminde Çalgı Eğitiminin Önemi. Filarmoni Sanat, Ankara, 1996.
  • PARASIZ, Gökalp, Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Olarak Oluşturulan Alıştırmaların Etkililik Ve İşgörüsellik Yönünden İncelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara, 2009.
  • USLU, Mustafa, “Türkiye’de Çalgı Eğitiminin Yaygınlaştırılmasında ve Geliştirilmesinde AGSL Müzik Bölümlerinin Önemi”, 1. Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyum Bildirisi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Bölümü, Bursa, 1996.
Yıl 2009, Sayı: 15, 19 - 24, 24.08.2010

Öz

Kaynakça

  • ALBUZ, Aytekin, Viyola Öğretiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı ve Bu Sistem Kaynaklı Çok- seslilik Yaklaşımları, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2001.
  • BULUT, Ferit, Piyano Eğitiminde Geleneksel Türk Halk Müziği Kaynaklı Eserlerin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Bir “Çoklu Analiz Modeli ” ve Bu Modelin Öğrenci başarısı Üzerine Etkileri, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara, 2008.
  • ÇİLDEN, Şeyda, Türk Halk Ezgilerini Keman ile Çalma ve Yorumlama Yöntemleri. Gazi Yüksek Öğretmen Okulu Müzik Bölümü. Asistanlık Tezi, Ankara, 1982.
  • NELSON, Suzanne, Twentieth-Century Violin Technique: The Contributions of Six Major Pedagogues. Ph.D.University of South Carolina: 1994.
  • ÖZÇELİK, Sadık, “Küreselleşme ve Ulusal Müzik Kültürüne Etkileri”, Uluslar Arası “Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültür ve Eğitimi Kongresi”, Ankara- Türkiye, 13- 16 Kasım, 2002.
  • ÖZEN, Nuray, Okul Müzik Eğitiminde Çalgı Eğitiminin Önemi. Filarmoni Sanat, Ankara, 1996.
  • PARASIZ, Gökalp, Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Olarak Oluşturulan Alıştırmaların Etkililik Ve İşgörüsellik Yönünden İncelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara, 2009.
  • USLU, Mustafa, “Türkiye’de Çalgı Eğitiminin Yaygınlaştırılmasında ve Geliştirilmesinde AGSL Müzik Bölümlerinin Önemi”, 1. Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyum Bildirisi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Bölümü, Bursa, 1996.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökalp Parasız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Ağustos 2010
Gönderilme Tarihi 24 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Parasız, G. (2010). EĞİTİM MÜZİĞİ EKSENLİ KEMAN ÖĞRETİMİNDE KULLANILMAKTA OLAN ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Sanat Dergisi(15), 19-24.