Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SUFFERING BODY THEORIES AT THE PALETTES OF SEVILLE, FREUD, BACON and TUYMANS

Yıl 2011, Sayı: 20, 1 - 12, 04.07.2012

Öz

Kaynakça

  • BENJAMIN, Walter, Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007
  • CONNOR, Steven, Postmodernist Kültür, Türkçesi: Doğan Şahiner, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 200
  • COOK, Angus, BOWERY, Leigh, Lucian Freud: Recent Drawings and Etchings, Matthew Marks Publishing, New York, 1993
  • FEAVER, William, Lucian Freud, Tate Publishing, Londra, 2002
  • GROSENICK Uta, RIEMSCHNEIDER Burkhard, Art Now, Taschen Publishing, Singapur, 2002
  • KUSPIT, Donald, Sanatın Sonu, Türkçesi: Yasemin Tezgiden, Metis Yayınları İstanbul, 2006
  • RICCEUR, Paul, Zaman, Olay Örgüsü, Üçlü Mimesis, Türkçesi: Mehmet Rifat, Sema Rifat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2005
  • Sanatta Etkilenme, Dönüştürme, Yaratıcılık, Yenilik, Özgünlük, Kopya, Taklit vb. Üzerine (1)”, Sanatçının Atölyesi, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, 2007
  • SIMMEL, Georg, Bireysellik ve Kültür, Türkçesi: Tuncay Birkan, Metis Yayınları, İstanbul, 2009
  • http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=115561
  • http://www.korotonomedya.net/kor/index.php?id=6,83,0,0,1,0

SEVILLE, FREUD, BACON VE TUYMANS’IN PALETİNDEKİ ÇİLELİ BEDEN TEORİSİ

Yıl 2011, Sayı: 20, 1 - 12, 04.07.2012

Öz

Sanatın nicel ve nitel bir form olarak vazgeçemediği biricik kaynak, kuşkusuz insan bedenidir.
Özellikle bedenin bir fenomen olarak çağdaş sanat ekseninde oldukça farklı yaklaşımlarla ele alındığı ve
başta resim disiplini olmak üzere tüm sanat disiplinlerinde beden kavramının sürekli devingen biçimde
dönüştürüldüğünü ve anlamlandırıldığını görmekteyiz. Teknik olanakların çeşitliliği ve bilgi çağında bu
olanakların kolay kullanılabilirliği, sanatın kabuk değiştirmesini sağlamış, yeni sanatsal formları
doğmuştur. Fakat klasik bir yöntem ve araçlar bütünü olan olan boya, tuval, fırça gibi geleneksel
malzemeler, halen sanatta güncel bir dille bedene çok kuvvetli biçimde yeniden atıf yapılabileceğinin
kanıtlarını sunarlar. Lucian Freud, Francis Bacon gibi güncelliğini yitirmeyen figür resminin bir kuşak önceki
iki önemli sanatçısı, bedeni ötekileşme ve yabancılaşma kavramlarıyla üst platforma çıkarırken; yeni kuşak
resmin radikal iki ismi Jenny Seville ve Luc Tuymans, bedeni daha radikal bir travmayla ele alır. Bu durum,
kuşkusuz resmin yüzey sorunlarına bambaşka yenilikler getirmektedir fakat daha da önemlisi, gündelik
yaşamdaki insan bedenine ilişkin çilekeş, esrarlı bir tez ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • BENJAMIN, Walter, Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007
  • CONNOR, Steven, Postmodernist Kültür, Türkçesi: Doğan Şahiner, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 200
  • COOK, Angus, BOWERY, Leigh, Lucian Freud: Recent Drawings and Etchings, Matthew Marks Publishing, New York, 1993
  • FEAVER, William, Lucian Freud, Tate Publishing, Londra, 2002
  • GROSENICK Uta, RIEMSCHNEIDER Burkhard, Art Now, Taschen Publishing, Singapur, 2002
  • KUSPIT, Donald, Sanatın Sonu, Türkçesi: Yasemin Tezgiden, Metis Yayınları İstanbul, 2006
  • RICCEUR, Paul, Zaman, Olay Örgüsü, Üçlü Mimesis, Türkçesi: Mehmet Rifat, Sema Rifat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2005
  • Sanatta Etkilenme, Dönüştürme, Yaratıcılık, Yenilik, Özgünlük, Kopya, Taklit vb. Üzerine (1)”, Sanatçının Atölyesi, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, 2007
  • SIMMEL, Georg, Bireysellik ve Kültür, Türkçesi: Tuncay Birkan, Metis Yayınları, İstanbul, 2009
  • http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=115561
  • http://www.korotonomedya.net/kor/index.php?id=6,83,0,0,1,0
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Albayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Temmuz 2012
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Albayrak, A. (2012). SEVILLE, FREUD, BACON VE TUYMANS’IN PALETİNDEKİ ÇİLELİ BEDEN TEORİSİ. Sanat Dergisi(20), 1-12.