BibTex RIS Kaynak Göster

ÇAĞDAŞ BİR İFADE FORMU OLARAK DESEN

Yıl 2011, Sayı: 20, 41 - 50, 17.07.2012

Öz

Neolitik dönem mağara duvarları üzerindeki işaretlerden çağdaş sanata desen, temel bir sanatsal
ifade olarak değerlendirilmiştir. Desenin bu temel niteliği boş kağıt yüzeyindeki yalınlığı ve spontanlığında
ortaya çıkmaktadır. Desen sanat tarihi boyunca resim için bir hazırlıktan bağımsız bir üsluba doğru
değişmiştir. Aynı zamanda diğer malzemeler, resim ve mekanik ya da elektronik araçlarla üretilen
imgelerle karışmıştır.
Biz bir alanda var oluşumuzu desen yoluyla işaretleriz. Bu anlamda yaratıcı süreci yakalamanın en
direk ve arabulucusuz yolu olmasından dolayı desen, kavramsal sanat uygulamalarında da
kullanılmaktadır.

Kaynakça

  • Bernice Rose, Allegories of Modernism Contemporary Drawing, Harry N. Abrams,Inc., New York, 1992.
  • Emma Dexter, New Perspectives in Drawing, Phaidon Pres, New York, 2005.
  • Foster Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard, Çev: Esin Hoşsucu, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Sara Schneckloth , “Marking Time, Figuring Space: Gesture and Embodied Moment”, Journal of Visual Culture, 2008, 7:277.
  • Tom, Anderson, “Drawing upon the Eye, the Brain and the Heart”, Art Education, Vol. 45, No. 5 (Sep.,) 1992. INTERNET KAYNAKLARI
  • http://www.nationalgalleries.org/media/files/richard_long_walking_and_marking_pr.pdf, (01.4.2011)
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Gesture_drawing, (01.5.2011) Juliet McDonald, Drawing Around the Body, Leeds Metropolitan University, 2009
  • http://www.julietmacdonald.co.uk/phd_files/I_Overview.pdf, (03.5.2011) “Richard Long Richard Long: Walking And Marking”, Scottish National Gallery Of Modern Art, 75 Belford Road, Edinburgh, Basın açıklaması.
Yıl 2011, Sayı: 20, 41 - 50, 17.07.2012

Öz

Kaynakça

  • Bernice Rose, Allegories of Modernism Contemporary Drawing, Harry N. Abrams,Inc., New York, 1992.
  • Emma Dexter, New Perspectives in Drawing, Phaidon Pres, New York, 2005.
  • Foster Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard, Çev: Esin Hoşsucu, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Sara Schneckloth , “Marking Time, Figuring Space: Gesture and Embodied Moment”, Journal of Visual Culture, 2008, 7:277.
  • Tom, Anderson, “Drawing upon the Eye, the Brain and the Heart”, Art Education, Vol. 45, No. 5 (Sep.,) 1992. INTERNET KAYNAKLARI
  • http://www.nationalgalleries.org/media/files/richard_long_walking_and_marking_pr.pdf, (01.4.2011)
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Gesture_drawing, (01.5.2011) Juliet McDonald, Drawing Around the Body, Leeds Metropolitan University, 2009
  • http://www.julietmacdonald.co.uk/phd_files/I_Overview.pdf, (03.5.2011) “Richard Long Richard Long: Walking And Marking”, Scottish National Gallery Of Modern Art, 75 Belford Road, Edinburgh, Basın açıklaması.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Türkmenoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2012
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Türkmenoğlu, D. (2012). ÇAĞDAŞ BİR İFADE FORMU OLARAK DESEN. Sanat Dergisi(20), 41-50.