BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA OLUŞTURMA AŞAMASINDA AMBLEMİN YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 2011, Sayı: 20, 107 - 115, 17.07.2012

Öz

Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte büyüyen pazar payında söz sahibi olabilmek ve devamlılığını
sürdürebilmek için işletmeler farklılaşma çabasına girişmişlerdir. Bu farklılaşma zamanla markalaşmayı
doğurmuştur. Ürettiği ürünün vitrinde ön plana çıkmasını isteyen işletme, ürüne sahip olduğu özellikleri
dışında anlamlar da yüklemeye başlamıştır. Yüklenen anlamlar tüketicide imaj olgusunu meydana
getirmiştir. Markalaşan ürün, imaj kazanarak ön plana çıkmaya çalışmıştır. Ürünün çekiciliğini arttırmak,
zihinde kalıcılığını sağlamak ve görsel kimliğini kazanması için amblem kullanılmıştır. Amblem markayı
tanıtan görsel materyal olduğu için markanın isminden çok akılda kalabilecek şekillerdir. Günümüzde ürün
piyasaya sürülmeden önce reklamcılar tarafından özgün bir amblem yaratılıp; ardından ürüne, amblemine
ve özelliklerine uygun imaj politikası hazırlanmaktadır. Böylece ürün piyasaya sürüldüğünde tüketicinin
ilgisini daha fazla çekmektedir. Kimi zaman markanın amblemi, markanın kalitesinin önüne geçtiği
incelemeler sonucu elde edilmiştir. Bu araştırmada, başarılı amblem çalışmalarının, yeni oluşturulan
markalar üzerindeki etkilerini açıklanmaya çalışılmıştır.

Yıl 2011, Sayı: 20, 107 - 115, 17.07.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Kahraman

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2012
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Kahraman, M. E. (2012). MARKA OLUŞTURMA AŞAMASINDA AMBLEMİN YERİ VE ÖNEMİ. Sanat Dergisi(20), 107-115.