BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMLARDA YÜKSELEN DEĞER: MARKA MASKOTLARI

Yıl 2011, Sayı: 20, 155 - 169, 17.07.2012

Öz

Rekabetin her geçen gün arttığı ticaret alanında, çeşitli sektörlerden birçok firma,
marka yaratarak satışlarını arttırmayı hedeflemektedir. Ancak marka yaratmak için
özellikle akılda kalıcı olmak ve tüketiciyi duygusal boyutta etkileyebilmek gerekmektedir.
Markayı tanıtan, hedef kitleyle doğrudan iletişim kurabilen, doğru konumlandırılmış bir
marka maskotu markaya değer katacaktır. Bu makalede marka maskot kavramının
oluşumu, tasarım açısından yaklaşımları ve markaya olan etkileri incelenecektir.

Kaynakça

  • BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
  • BERKMAN, Harold W., LINDQUIST, Jay D., SIRGY, M. Joseph, Consumer Behaviour, NTC Business Book, Chicago, 1997.
  • BERY, Susan, MARTIN, Judy, Designing With Colour, B.T. Batsford, Londra, 1991.
  • BORÇA, Güven, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar MI?, Kapital Medya, İstanbul, 2002.
  • DOTZ, Warren, HUSAİN Masud, Ad Boy - Vintage Advertising Character, Ten Speed Press, California, 2009.
  • DOTZ, Warren, Meet Mr. Product. The Art of The Advertising Character, Chronicle Books, California, 2003.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1990.
  • KNAPP, Duane E., Marka Aklı. MediaCat Kitapları, İstanbul, 2000. (Çeviri: AKARTUNA, Azra Tuna)
  • UÇAR, Tevfik Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, Ankara, 2000.
  • YAMANKARADENİZ, Kemal, Marka Olma Sanatı, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • http://www.ambalajsektoru.com/markalasma-ve-reklam/marka-maskotlari.html, 21.05.2011
  • http://www.halklailiskiler.com.tr/yazi.php?id=2475&baslik=REKLAMLARDA%20 MARKA- MASKOT%20%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0S%C4%B0, 21.05.2011
  • http://ezinearticles.com/?History-of-Mascots&id=999899, 21.05.2011
  • http://tdkterim.gov.tr, 21.05.2011
  • http://www.michelin.com/corporate/group/michelin-man?l=en, 21.05.2011
Yıl 2011, Sayı: 20, 155 - 169, 17.07.2012

Öz

Kaynakça

  • BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
  • BERKMAN, Harold W., LINDQUIST, Jay D., SIRGY, M. Joseph, Consumer Behaviour, NTC Business Book, Chicago, 1997.
  • BERY, Susan, MARTIN, Judy, Designing With Colour, B.T. Batsford, Londra, 1991.
  • BORÇA, Güven, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar MI?, Kapital Medya, İstanbul, 2002.
  • DOTZ, Warren, HUSAİN Masud, Ad Boy - Vintage Advertising Character, Ten Speed Press, California, 2009.
  • DOTZ, Warren, Meet Mr. Product. The Art of The Advertising Character, Chronicle Books, California, 2003.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1990.
  • KNAPP, Duane E., Marka Aklı. MediaCat Kitapları, İstanbul, 2000. (Çeviri: AKARTUNA, Azra Tuna)
  • UÇAR, Tevfik Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, Ankara, 2000.
  • YAMANKARADENİZ, Kemal, Marka Olma Sanatı, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • http://www.ambalajsektoru.com/markalasma-ve-reklam/marka-maskotlari.html, 21.05.2011
  • http://www.halklailiskiler.com.tr/yazi.php?id=2475&baslik=REKLAMLARDA%20 MARKA- MASKOT%20%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0S%C4%B0, 21.05.2011
  • http://ezinearticles.com/?History-of-Mascots&id=999899, 21.05.2011
  • http://tdkterim.gov.tr, 21.05.2011
  • http://www.michelin.com/corporate/group/michelin-man?l=en, 21.05.2011
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tevfik İnanç İlisulu

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2012
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA İlisulu, T. İ. (2012). REKLAMLARDA YÜKSELEN DEĞER: MARKA MASKOTLARI. Sanat Dergisi(20), 155-169.