Marka olmak, tüketici bilincinde yer etmek, güven vermek ve bağlılık sağlamak anlamlarına
gelmektedir. Ambalaj tasarımları marka olma yolunda tüketiciyle iletişim kuran en önemli öğelerden
biridir. Ayrıca marka olmak, o ürünün satış rakamlarının artması anlamına da gelmektedir. Ancak
çevremizi sarmalayan ambalajlar, tasarım açısından birçok noktada fazlasıyla benzerlik taşımaktadırlar.
Özellikle gıda ambalajlarında karşımıza çıkan bu durum, tüketicinin satış sırasında benzerliklerden dolayı
seçim yapmasını zorlaştırmaktadır. Makalede gıda ambalajı tasarımları, marka olmanın önemi ve
markalar arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenecektir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2012 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 21 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.