BibTex RIS Kaynak Göster

GIDA AMBALAJI TASARIMLARINDA MARKA VE ESİNLENME

Yıl 2012, Sayı: 21, 125 - 132, 17.09.2012

Öz

Marka olmak, tüketici bilincinde yer etmek, güven vermek ve bağlılık sağlamak anlamlarına
gelmektedir. Ambalaj tasarımları marka olma yolunda tüketiciyle iletişim kuran en önemli öğelerden
biridir. Ayrıca marka olmak, o ürünün satış rakamlarının artması anlamına da gelmektedir. Ancak
çevremizi sarmalayan ambalajlar, tasarım açısından birçok noktada fazlasıyla benzerlik taşımaktadırlar.
Özellikle gıda ambalajlarında karşımıza çıkan bu durum, tüketicinin satış sırasında benzerliklerden dolayı
seçim yapmasını zorlaştırmaktadır. Makalede gıda ambalajı tasarımları, marka olmanın önemi ve
markalar arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenecektir.

Kaynakça

  • AKGÜN, Ceyhun; Ürünün Raftaki Kimliği Ambalaj Tasarımı, CALVER, Giles; What Is Packaging Design?, A Rotavision Book, Switzerland, 2004.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz; İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları, İstanbul, 1990.
  • ERSUN, Cengiz; İşletmelerin Tüketici Odaklı Marka Stratejisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2006.
  • KARADENİZ, Kemal Yaman; Marka Olma Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul, 2007.
  • LANDRA, Robin; Graphic Design Solutions, Planet Friendly Publishing, Boston, 2011.
  • UÇAR, Tevfik Fikret; Grafik Tasarım Dergisi, Sayı 28, İstanbul, Ocak 2009. http://www.ceyhunakgun.com/kutuphane/paylasim/files/ambalaj.pdf
Yıl 2012, Sayı: 21, 125 - 132, 17.09.2012

Öz

Kaynakça

  • AKGÜN, Ceyhun; Ürünün Raftaki Kimliği Ambalaj Tasarımı, CALVER, Giles; What Is Packaging Design?, A Rotavision Book, Switzerland, 2004.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz; İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları, İstanbul, 1990.
  • ERSUN, Cengiz; İşletmelerin Tüketici Odaklı Marka Stratejisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2006.
  • KARADENİZ, Kemal Yaman; Marka Olma Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul, 2007.
  • LANDRA, Robin; Graphic Design Solutions, Planet Friendly Publishing, Boston, 2011.
  • UÇAR, Tevfik Fikret; Grafik Tasarım Dergisi, Sayı 28, İstanbul, Ocak 2009. http://www.ceyhunakgun.com/kutuphane/paylasim/files/ambalaj.pdf
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tevfik İnanç İlisulu

Yayımlanma Tarihi 17 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA İlisulu, T. İ. (2012). GIDA AMBALAJI TASARIMLARINDA MARKA VE ESİNLENME. Sanat Dergisi(21), 125-132.