Bu araştırma, Mersin’in kentsel kimlik göstergelerinde önemli bir yere sahip olan kurum ve
kuruluşların logolarının çözümlemesine ilişkin bir değerlendirmeyi içerecektir. Mersin’de valilik, anakent
belediyesi, ilçe belediyeleri, belde belediyeleri ile farklı iş ve hizmet sunan kurum ve kuruluşların logoları,
kentin kimlik göstergelerinde önemli bir role sahiptirler. Mersin’in kentsel özelliklerinden yararlanarak
oluşturulan bu logolar, yüklendikleri iletişim faktörüyle hem yerel sınırlar içinde hem de bu sınırlar dışındaki
insanlarla, kent adına iletişim sağlayan ve bir anlamda kentin sözcülüğünü yapan bir misyona sahiptirler.
İletişim alanındaki bu görsel göstergelerin anlamını çözümlemeye çalışırken form, içerik ve şekil yönünden
birbirlerine benzer yanlarına, birer tasarım olarak özgün ve nitelikli olup olmadıklarına ve varsa
eksikliklerine ilişkin eleştirel bir yaklaşım getirilecektir. Ayrıca, Mersin’in sahip olduğu sosyal, kültürel,
ekonomik ve tarihi özelliklerinin kullanılmakta olan bu göstergelere doğru yansıtılıp yansıtılmadığı konusu
irdelenerek yönetici, işverenler ve ilgili temsilcilerin, bu göstergelerin oluşturulmasında, belirleyici rollerine
ve tasarımcılar üzerindeki yönlendirici etkilerine ilişkin bir değerlendirme yapılacaktır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 22 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.