Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Eşyanın Politikası: Sandalyenin Sanat Nesnesi Olarak Kullanımı

Yıl 2016, Sayı: 30, 28 - 39, 29.12.2016

Öz

Bu Çalışmada, her gün
karşımıza çıkan gündelik kullanım nesnesi olan sandalyenin sanatçılar
tarafından nasıl birer sanat nesnesine dönüştürüldüğü sorusuna odaklanılarak,
seçilmiş sanat eserleri üzerinden yorumlanacaktır. Nesnenin sınırı onun görünen
yüzeyinde midir? Nesnenin kendiliğinden kurulu ilişkileri, onun farklı
işleyişleri ve ona yakın olan diğer nesneler ve varlıklar da hesaba katılmalı
mıdır? Böylelikle nesne, diğer maddi varlıklarla olan karşılıklı ilişkiler ve
bağlantılar ağı vasıtasıyla, kendi fiziksel ve maddi hatlarının ötesine aşmış olur.
Nesnenin eyleminin nerede gerçekleştiğini, nesnelerin derinliklerinin ve
hakikatin kendi başına nesneler tarafından değil, süreçler, olaylar, vb. tarafından
saptandığını sanat pratikleri bağlamında açığa çıkarmak mümkündür. Sanat
tarihsel anlatılardan oluşan ve sıklıkla sanat nesnelerinin özünde var olduğu
addedilen sembolik nesneye dair, bilinenlerden yola çıkarak bilinmeyene
yönelmek bu çalışmanın asıl niyetidir.

Kaynakça

  • Kaynakça: Atakan, N., 2008. Sanatta Alternatif Arayışlar. İzmir: Karakalem Kitabevi Atalan, O., Ready Made Kavramı Günümüz Sanatına Ve Sanatçısına Etkisi, Yedi, DEÜ gsf dergisi, sayı 7, 2012: 23- 29 Blum, Harold P., American Imago; a Psychoanalytic Journal for the Arts and Sciences, 1956: 307. Crandell, G., “One and Three Landscapes (after Joseph Kosuth)”, Land Form 1998. Farago, F., Sanat. (çev. Özcan Doğan), İstanbul, Doğu Batı yayınları, 2006 Groys, B. 2014, Sanatın Gücü syf 9 Kosuth, J., 1980. Felsefenin Sonu Sanatın Başlangıcı. Sanat Olarak Betik. İstanbul: Sanat Tanımı Topluluğu Yayımları. Lubin, A., ‘Stranger on the Earth: A Psychological of Vincent Van Gogh. s 167-68 Mutlu, R., İdealar Dünyasına Bir Yolculuk: (Yeni)-Platonculuk Işığında Kavramsal ve Minimal Sanatı Anlamak. Ranciere, J., 2008, Görüntülerin Yazgısı, İstanbul: Versus Kitap Yılmaz, E., 2016, Çağdaş Sanatın Hazır-nesneyle İmtihanı. Yılmaz, M., 2006, Modernizmden Postmodernizme sanat. Ankara: Ütopya Yayınları, 228. William H., Van Gogh: The History And Techniques Of The Great Masters, 1997 sayfa 43 Wilson, M., 2015, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, sayfa 322
Yıl 2016, Sayı: 30, 28 - 39, 29.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça: Atakan, N., 2008. Sanatta Alternatif Arayışlar. İzmir: Karakalem Kitabevi Atalan, O., Ready Made Kavramı Günümüz Sanatına Ve Sanatçısına Etkisi, Yedi, DEÜ gsf dergisi, sayı 7, 2012: 23- 29 Blum, Harold P., American Imago; a Psychoanalytic Journal for the Arts and Sciences, 1956: 307. Crandell, G., “One and Three Landscapes (after Joseph Kosuth)”, Land Form 1998. Farago, F., Sanat. (çev. Özcan Doğan), İstanbul, Doğu Batı yayınları, 2006 Groys, B. 2014, Sanatın Gücü syf 9 Kosuth, J., 1980. Felsefenin Sonu Sanatın Başlangıcı. Sanat Olarak Betik. İstanbul: Sanat Tanımı Topluluğu Yayımları. Lubin, A., ‘Stranger on the Earth: A Psychological of Vincent Van Gogh. s 167-68 Mutlu, R., İdealar Dünyasına Bir Yolculuk: (Yeni)-Platonculuk Işığında Kavramsal ve Minimal Sanatı Anlamak. Ranciere, J., 2008, Görüntülerin Yazgısı, İstanbul: Versus Kitap Yılmaz, E., 2016, Çağdaş Sanatın Hazır-nesneyle İmtihanı. Yılmaz, M., 2006, Modernizmden Postmodernizme sanat. Ankara: Ütopya Yayınları, 228. William H., Van Gogh: The History And Techniques Of The Great Masters, 1997 sayfa 43 Wilson, M., 2015, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, sayfa 322
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayfer Karabıyık

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 21 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Karabıyık, A. (2016). Eşyanın Politikası: Sandalyenin Sanat Nesnesi Olarak Kullanımı. Sanat Dergisi(30), 28-39.