Bu
çalışmada, İspanyol Tiyatrosu’nun en önemli oyun yazarlarından olan Lorca’nın
kırsal tragedya olarak değerlendirilen; Bernarda Alba’nın Evi, Yerma ve Kanlı
Düğün adlı oyunlarındaki kadın karakterlerin, toplumsal cinsiyet rollerinin
biçimlendirdiği kısıtlamalar sonucunda doğal ve toplumsal olan arasında
yaşadıkları çatışmaya odaklanılmıştır. Çalışmanın amacı; Endülüs coğrafyasında
doğup büyüyen Lorca’nın oyunlarında; ataerkil, erkek egemen toplum yapısını
simgesel düzeyde getirdiği eleştiriyi açığa çıkarmaktır. Bu oyunlardaki kadın
karakterlerin hemen hepsi kamusal alandan uzaklaştırılarak törel baskılar
sonucu ev içine hapsedilmiş, birey olamayan gölge karakterlerdir. Yazar bu
durumu simgesel bir dille, aşk, tutku, doğum ve ölüm temaları üzerinden aktarır.
Çalışmamız, Lorca’nın kırsal tragedya oyunlarının hepsinde görülen Endülüs
geleneklerinin katı, muhafazakâr töre anlayışının neden olduğu birey olamama sorunsalına
odaklanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 30 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.