Batı’da çağdaş olarak ifade edilen
kavram bağlamında sanatçılar arasında ortaya çıkan yenilikçi yaklaşımlar, Cumhuriyet’in ilanı
ile birlikte Türk resim sanatçıları arasında da yeni bir algı süreci meydana
getirmiştir. Batıya eğitim amacıyla gönderilen sanatçıların Anadolu’ya
döndüklerinde Batı’nın resim ve baskı resim alanındaki teknikleri Türk
sanatçılar arasında da benimsenerek
geleneksel ve ulusal düşünce yapısının farklı tekniklerle ifade etme
imkanı sağlamış, sanatçılar plastik değerler açısından farklı eserler meydana
getirmiştir.
1968 yılı itibariyle resim sürecinde
farklı bir yol izleyen Ergin İnan, resim eğitimi için Almanya’da bulunduğu
süreçte Karl Schlamminger ve Helmut Hungerbergin atölyesinde öğrenim görmüş, bu
sayede resim sanatında elde ettiği izlenimleri Anadolu’nun kültürel değerleri
ile birleştirerek desen ve kolajlarla resimlerine yansıtmıştır. Farklı biçimsel
uslubu, çizimleriyle özdeşleşmiş, aynı zamanda Mesnevi’den yola çıkarak
düşüncelerini baskı resim sanatı ile içselleştirme yoluna başvurmuştur. Bu
sayede Ergin İnan’ın resimleri felsefi düşünce yapısına bürünmüş ve hat
yazıları resimlerin dili haline gelerek anlatımı etkin kılmıştır.
Bu
çalışma; Ergin İnan’ın özgün baskı
resimlerine Mesnevi’nin düşünce yapısının yansıması olan resimleri ile
sınırlandırılmış, konu bağlamında literatür taraması yapılarak baskı
resimlerdeki kompozisyonlar incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın Çağdaş
Türk Özgün Baskı Resim sanatı içerisinde Anadolu’nun kültürel değerleri ile
hareket ederek eser veren sanatçılara yenilikçi
bir bakış açısı getireceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 33 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.