Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 33, 13 - 18, 14.04.2019

Öz

Kaynakça

  • AKALAN , G. (2000). Gravür. İstanbul: Kale Keramik Sanat Yayınları.
  • ASLIER, M. (1987). Türkiye’de ve Almanya’da Baskı Sanatı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • ELMAS, H. (2000). Çağdaş Türk Resminde Minyatür Etkileri. Konya: T.C Konya Valiliği İl Kültür Müdürlüğü.
  • GİRAY, K. (2011). Ergin İnan, Sanat Dizisi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • GÖREN, A. (1988). 50.Yılında Akbank Resim Koleksiyonu. İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Kitapları 66.
  • İÇMELİ, M. (1987). Türkiye'de ve Almanya'da Baskı Sanatı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • SANAL KAYNAKDOLMACI, S. (2016), Ergin İnan eserlerini anlatıyor, Röportaj
  • Erişim: 07 Haziran 2018 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=DjuzcjTzigg adresinden alındı.
  • YALÇINKAYA, F. ( 2013) , Kültür Sanat Haberleri, Sabah, Röportaj
  • Erişim 28 Mayıs 2018 tarihinde https://www.sabah.com.tr/kultur-sanat/2012/01/13/sakli-kimligini-acikladi adresinden alındı.
  • YILMAZ, İ. (2017), Ergin İnan’ın 50 yılı, Hürriyet, Röportaj
  • Erişim: 29 Mayıs 2018 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/kitap-sanat/ergin-inanin-50-yili-40553041adresinden alındı.
  • ŞAFAK, Y. Yrd. Doç. (2018), Mevlana Celaleddin Rumi’nin eserleri
  • Selçuk Ün. Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi
  • Erişim: 29 Mayıs 2018 tarihinde http://www.konya.bel.tr/sayfadetay.php?sayfaID=125 adresinden alındı.
  • GÖRSEL
  • Resim: 1 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1392
  • Resim: 2 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1228
  • Resim: 3 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1230
  • Resim: 4 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1199
  • Resim: 5 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1198
  • Resim:6 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1195

Ergin İnan'ın Mesnevi Temalı Baskı Resimleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2019, Sayı: 33, 13 - 18, 14.04.2019

Öz

Batı’da çağdaş olarak ifade edilen
kavram bağlamında sanatçılar arasında ortaya çıkan  yenilikçi yaklaşımlar, Cumhuriyet’in ilanı
ile birlikte Türk resim sanatçıları arasında da yeni bir algı süreci meydana
getirmiştir. Batıya eğitim amacıyla gönderilen sanatçıların Anadolu’ya
döndüklerinde Batı’nın resim ve baskı resim alanındaki teknikleri Türk
sanatçılar arasında da benimsenerek 
geleneksel ve ulusal düşünce yapısının farklı tekniklerle ifade etme
imkanı sağlamış, sanatçılar plastik değerler açısından farklı eserler meydana
getirmiştir.



       1968 yılı itibariyle resim sürecinde
farklı bir yol izleyen Ergin İnan, resim eğitimi için Almanya’da bulunduğu
süreçte Karl Schlamminger ve Helmut Hungerbergin atölyesinde öğrenim görmüş, bu
sayede resim sanatında elde ettiği izlenimleri Anadolu’nun kültürel değerleri
ile birleştirerek desen ve kolajlarla resimlerine yansıtmıştır. Farklı biçimsel
uslubu, çizimleriyle özdeşleşmiş, aynı zamanda Mesnevi’den yola çıkarak
düşüncelerini baskı resim sanatı ile içselleştirme yoluna başvurmuştur. Bu
sayede Ergin İnan’ın resimleri felsefi düşünce yapısına bürünmüş ve hat
yazıları resimlerin dili haline gelerek anlatımı etkin kılmıştır.



        Bu
çalışma; Ergin İnan’ın özgün  baskı
resimlerine Mesnevi’nin düşünce yapısının yansıması olan resimleri ile
sınırlandırılmış, konu bağlamında literatür taraması yapılarak baskı
resimlerdeki kompozisyonlar incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın Çağdaş
Türk Özgün Baskı Resim sanatı içerisinde Anadolu’nun kültürel değerleri ile
hareket ederek eser veren  sanatçılara yenilikçi
bir bakış açısı getireceği düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • AKALAN , G. (2000). Gravür. İstanbul: Kale Keramik Sanat Yayınları.
  • ASLIER, M. (1987). Türkiye’de ve Almanya’da Baskı Sanatı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • ELMAS, H. (2000). Çağdaş Türk Resminde Minyatür Etkileri. Konya: T.C Konya Valiliği İl Kültür Müdürlüğü.
  • GİRAY, K. (2011). Ergin İnan, Sanat Dizisi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • GÖREN, A. (1988). 50.Yılında Akbank Resim Koleksiyonu. İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Kitapları 66.
  • İÇMELİ, M. (1987). Türkiye'de ve Almanya'da Baskı Sanatı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • SANAL KAYNAKDOLMACI, S. (2016), Ergin İnan eserlerini anlatıyor, Röportaj
  • Erişim: 07 Haziran 2018 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=DjuzcjTzigg adresinden alındı.
  • YALÇINKAYA, F. ( 2013) , Kültür Sanat Haberleri, Sabah, Röportaj
  • Erişim 28 Mayıs 2018 tarihinde https://www.sabah.com.tr/kultur-sanat/2012/01/13/sakli-kimligini-acikladi adresinden alındı.
  • YILMAZ, İ. (2017), Ergin İnan’ın 50 yılı, Hürriyet, Röportaj
  • Erişim: 29 Mayıs 2018 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/kitap-sanat/ergin-inanin-50-yili-40553041adresinden alındı.
  • ŞAFAK, Y. Yrd. Doç. (2018), Mevlana Celaleddin Rumi’nin eserleri
  • Selçuk Ün. Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi
  • Erişim: 29 Mayıs 2018 tarihinde http://www.konya.bel.tr/sayfadetay.php?sayfaID=125 adresinden alındı.
  • GÖRSEL
  • Resim: 1 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1392
  • Resim: 2 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1228
  • Resim: 3 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1230
  • Resim: 4 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1199
  • Resim: 5 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1198
  • Resim:6 Erişim: 29.05.2018, http://www.ergininan.com/#w_detail/1195
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Kürşat Günebakmaz Bu kişi benim

Zühal Arda

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Günebakmaz, M. K., & Arda, Z. (2019). Ergin İnan’ın Mesnevi Temalı Baskı Resimleri Üzerine Bir İnceleme. Sanat Dergisi(33), 13-18.