Yıl 2019, Cilt , Sayı 33, Sayfalar 57 - 63 2019-04-14

PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Mithat Yılmaz [1] , Sümeyye Özbek [2] , Gül Özdemir [3]


Günümüzde iletişim aracı olarak bir çok ortam kullanılmaktadır. Bir iletişim aracı olarak grafik tasarım, müzik, edebiyat ve sinema kadar etkili bir iletişim yoludur. Çoğu zaman bu sanatsal iletişim araçlarının ikisinin ya da bir kaçının aynı anda kullanıldığı da görülebilmektedir. Özellikle müzik ve grafik tasarımın birlikte kullanıldığı alanlar, müziğin gücü grafik tasarımla birleştiğinde unutulmaz imgeler yaratabilmektedir. Albüm kapaklarında, konser afişlerinde, konser alanlarının tasarımında ve konser sırasında sahnede kullanılacak olan görsel imgelerin belirlenmesinde grafik tasarımın etkin kullanımının yarattığı oldukça güçlü bir etki vardır. Özellikle Pink Floyd gibi, şarkı sözlerinde felsefi iletiler bulunan ve konserlerinde görsel efektleri sıkça kullanan gruplar ve sanatçılar için grafik tasarım daha fazla önem taşımaktadır. Tasarımlarda kullanılan sembol ve imgelerin göstergebilim açısından analizi ise onların kullanılmalarının arkasında yatan sebepleri görmemizi sağlar. Bu çalışmada, progresif/pyschedelic müzik gruplarından biri olan Pink Floyd’un Ummagumma, The Dark Side Of The Moon, Animals ve The Division Bell albüm kapakları, Roland Barthes’in göstergebilim ilkelerinden düzanlam ve yananalam kriterlerine göre incelenmiştir.
Proresif/pyschedelic müzik, göstergebilim, Pink Floyd
  • Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Blake, Mark. (2008). Comfortably Numb: The Inside Story of Pink Floyd. Da Capo Press.
  • Dilcan, Beril. (2016). Psychedelic Akımın Görsel Kültür Üzerindeki Etkisi: Albüm Kapakları Örneği: Nemrud Albüm Kapağının İkonagrafik Analizi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi.
  • Povey, Glenn. (2007). Echoes The Complete History of Pink Floyd. England: Mind Head Publishing.
  • Rifat, M. (2014). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Vardar, B. (2001), Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil.
  • Weinstein, Deena.(2007). Pink Floyd and Philosophy: Careful with thatr Axiom, Eugene (Ed. George A. Reisch). Open Court Chicago and La Salla, Illinois.
  • WIEDER, L., Don H. Zimmerman (1976), Becoming a Freak: Pathways into the Counter-Culture. Youth Society, 7(3), 311-344.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Mithat Yılmaz
Kurum: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi
Ülke: Turkey


Yazar: Sümeyye Özbek (Sorumlu Yazar)
Kurum: KAFKAS ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Gül Özdemir
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 2 Nisan 2019
Kabul Tarihi : 12 Nisan 2019
Yayımlanma Tarihi : 14 Nisan 2019

Bibtex @araştırma makalesi { ataunigsfd548092, journal = {Sanat Dergisi}, issn = {1302-2938}, address = {}, publisher = {Atatürk Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {}, pages = {57 - 63}, doi = {}, title = {PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Yılmaz, Mithat and Özbek, Sümeyye and Özdemir, Gül} }
APA Yılmaz, M , Özbek, S , Özdemir, G . (2019). PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Sanat Dergisi , (33) , 57-63 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunigsfd/issue/44589/548092
MLA Yılmaz, M , Özbek, S , Özdemir, G . "PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ". Sanat Dergisi (2019 ): 57-63 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunigsfd/issue/44589/548092>
Chicago Yılmaz, M , Özbek, S , Özdemir, G . "PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ". Sanat Dergisi (2019 ): 57-63
RIS TY - JOUR T1 - PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ AU - Mithat Yılmaz , Sümeyye Özbek , Gül Özdemir Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Sanat Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 57 EP - 63 VL - IS - 33 SN - 1302-2938- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Sanat Dergisi PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ %A Mithat Yılmaz , Sümeyye Özbek , Gül Özdemir %T PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ %D 2019 %J Sanat Dergisi %P 1302-2938- %V %N 33 %R %U
ISNAD Yılmaz, Mithat , Özbek, Sümeyye , Özdemir, Gül . "PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ". Sanat Dergisi / 33 (Nisan 2019): 57-63 .
AMA Yılmaz M , Özbek S , Özdemir G . PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Sanat Dergisi. 2019; (33): 57-63.
Vancouver Yılmaz M , Özbek S , Özdemir G . PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Sanat Dergisi. 2019; (33): 63-57.