Günümüzde iletişim aracı olarak bir çok ortam kullanılmaktadır. Bir iletişim aracı
olarak grafik tasarım, müzik, edebiyat ve sinema kadar etkili bir iletişim
yoludur. Çoğu zaman bu sanatsal iletişim araçlarının ikisinin ya da bir kaçının
aynı anda kullanıldığı da görülebilmektedir.
Özellikle müzik ve grafik tasarımın birlikte kullanıldığı alanlar, müziğin gücü
grafik tasarımla birleştiğinde unutulmaz imgeler yaratabilmektedir. Albüm
kapaklarında, konser afişlerinde, konser alanlarının tasarımında ve konser
sırasında sahnede kullanılacak olan görsel imgelerin belirlenmesinde grafik
tasarımın etkin kullanımının yarattığı oldukça güçlü bir etki vardır. Özellikle
Pink Floyd gibi, şarkı sözlerinde felsefi iletiler bulunan ve konserlerinde
görsel efektleri sıkça kullanan gruplar ve sanatçılar için grafik tasarım daha
fazla önem taşımaktadır. Tasarımlarda kullanılan sembol ve imgelerin
göstergebilim açısından analizi ise onların kullanılmalarının arkasında yatan
sebepleri görmemizi sağlar. Bu çalışmada, progresif/pyschedelic müzik
gruplarından biri olan Pink Floyd’un Ummagumma, The Dark Side Of The Moon,
Animals ve The Division Bell albüm kapakları, Roland Barthes’in göstergebilim
ilkelerinden düzanlam ve yananalam kriterlerine göre incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 33 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.