Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 33, 57 - 63, 14.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Blake, Mark. (2008). Comfortably Numb: The Inside Story of Pink Floyd. Da Capo Press.
  • Dilcan, Beril. (2016). Psychedelic Akımın Görsel Kültür Üzerindeki Etkisi: Albüm Kapakları Örneği: Nemrud Albüm Kapağının İkonagrafik Analizi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi.
  • Povey, Glenn. (2007). Echoes The Complete History of Pink Floyd. England: Mind Head Publishing.
  • Rifat, M. (2014). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Vardar, B. (2001), Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil.
  • Weinstein, Deena.(2007). Pink Floyd and Philosophy: Careful with thatr Axiom, Eugene (Ed. George A. Reisch). Open Court Chicago and La Salla, Illinois.
  • WIEDER, L., Don H. Zimmerman (1976), Becoming a Freak: Pathways into the Counter-Culture. Youth Society, 7(3), 311-344.

PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2019, Sayı: 33, 57 - 63, 14.04.2019

Öz




Günümüzde iletişim aracı olarak bir çok ortam kullanılmaktadır. Bir iletişim aracı
olarak grafik tasarım, müzik, edebiyat ve sinema kadar etkili bir iletişim
yoludur. Çoğu zaman bu sanatsal iletişim araçlarının ikisinin ya da bir kaçının
aynı anda kullanıldığı da görülebilmektedir.
Özellikle müzik ve grafik tasarımın birlikte kullanıldığı alanlar, müziğin gücü
grafik tasarımla birleştiğinde unutulmaz imgeler yaratabilmektedir. Albüm
kapaklarında, konser afişlerinde, konser alanlarının tasarımında ve konser
sırasında sahnede kullanılacak olan görsel imgelerin belirlenmesinde grafik
tasarımın etkin kullanımının yarattığı oldukça güçlü bir etki vardır. Özellikle
Pink Floyd gibi, şarkı sözlerinde felsefi iletiler bulunan ve konserlerinde
görsel efektleri sıkça kullanan gruplar ve sanatçılar için grafik tasarım daha
fazla önem taşımaktadır. Tasarımlarda kullanılan sembol ve imgelerin
göstergebilim açısından analizi ise onların kullanılmalarının arkasında yatan
sebepleri görmemizi sağlar. Bu çalışmada, progresif/pyschedelic müzik
gruplarından biri olan Pink Floyd’un Ummagumma, The Dark Side Of The Moon,
Animals ve The Division Bell albüm kapakları, Roland Barthes’in göstergebilim
ilkelerinden düzanlam ve yananalam kriterlerine göre incelenmiştir.

Kaynakça

  • Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Blake, Mark. (2008). Comfortably Numb: The Inside Story of Pink Floyd. Da Capo Press.
  • Dilcan, Beril. (2016). Psychedelic Akımın Görsel Kültür Üzerindeki Etkisi: Albüm Kapakları Örneği: Nemrud Albüm Kapağının İkonagrafik Analizi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi.
  • Povey, Glenn. (2007). Echoes The Complete History of Pink Floyd. England: Mind Head Publishing.
  • Rifat, M. (2014). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Vardar, B. (2001), Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil.
  • Weinstein, Deena.(2007). Pink Floyd and Philosophy: Careful with thatr Axiom, Eugene (Ed. George A. Reisch). Open Court Chicago and La Salla, Illinois.
  • WIEDER, L., Don H. Zimmerman (1976), Becoming a Freak: Pathways into the Counter-Culture. Youth Society, 7(3), 311-344.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mithat Yılmaz

Sümeyye Özbek

Gül Özdemir

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., Özbek, S., & Özdemir, G. (2019). PİNK FLOYD ALBÜM KAPAKLARININ GÖSTERGEBİLİM İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Sanat Dergisi(33), 57-63.