Tanımlayıcı tipteki bu çalışma,
hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin ilk
klinik uygulama öncesi yaşadıkları durumluk
ve sürekli kaygı düzeyleri ile bunları
etkileyen faktörleri tespit etmek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma, Ondokuz Mayıs
Üniversitesi (OMÜ) Ordu Sağlık Yüksek
Okulu Hemşirelik Bölümü birinci sınıfında,
2003-2004 Eğitim- öğretim yılında öğrenim
gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden
35 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Klinik uygulama ünitelerine çıkmadan önce
anksiyete düzeylerini belirlemek amacıyla
Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği ve görüşme
formu aracılığı ile veriler toplanmış ve
verilerin analizi bilgisayarda SPSS 11.5
istatistik programında yüzdelik, ortalama,
Kruskall Wallis testi ve Mann Whitney-U
testi ile yapılmıştır. Araştırmada
öğrencilerin durumluk anksiyete puanı
ortalaması 57.62±8.46, sürekli anksiyete
puanı ortalaması 28.54±8.08 olarak
saptanmıştır. Öğrencilerin ailenin kaçıncı
çocuğu olduğu ile sürekli anksiyetesi
arasında anlamlı fark olduğu (χ2=9.295,
df=2, P < 0.01) ve durumluk anksiyetesi
arasında anlamlı fark olmadığı (P > 0.05)
saptanmış, hastadan hastalık bulaşma riski
ile durumluk anksiyetesi arasında ise
anlamlı fark olduğu (MWU=2.000, P < 0.01)
belirlenmiştir
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.