BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK VE KALİTE

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1, 104 - 110, 18.02.2010

Öz

Kalite, son yıllarda her alanda aranan
ve beklentilerin yükselmesini sağlayan
bir kavram olup müşterinin istek ve
ihtiyaçlarını karşılayan bir ürün ya da
hizmet olarak tanımlanmaktadır. Bir ürünün
kalitesini değerlendirirken, benzer ürüne
göre olan üstünlükleri ya da eksikliklerin
akla gelmesi, halk arasında çok kullanılan
bir yöntemdir. Bu bağlamda, sağlık
hizmetlerinde kaliteli hizmet sunumunda,
hasta memnuniyetinin sağlanmasında en iyi
hemşirelik bakımının planlanması ve
uygulanması kaçınılmazdır. Kalite çalışmalarında
herkesin katılımı (ekip çalışması),
sürekli iyileştirme (sorun çözme ve önleme
yaklaşımı) ve yönetimin kararlılığı esastır.
Bu makalede sağlık bakım sistemlerindeki
hasta bakımında kalitenin sağlanması
üzerinde durularak, hemşirelik hizmetlerinde
kalite güvenliğinin önemi vurgulanmaya
çalışılmıştır.

Kaynakça

  • ..........ANA (2004). Identifies Indicators for Community-Based, Non-Acute Care. htpp://www. nursingworld.org/pressrel/2000/pr0420.htm. (23.11.2004).
  • ..............(2004). New Nursing Quality Standards Released. htpp://www.afscme.org/publications/action/ una042-2.htm. (23.11.2004).
  • ..............(2004). Nursing Sensitive Quality Indicators for Acute Care Settings and ANA’s Safety Quality Initiative. htpp://www.ana.org/readroom/fssafe99.htm. (23.11.2004).
  • Akbayrak N (1999). Kalite ve hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 2(2): 34-42.
  • Akdemir N (1994). Kalite, maliyet ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşi- relik Yüksekokulu Dergisi 1(1): 45-51.
  • Akdemir N (1998). Sağlık bakımında kalite, Hemşirelik ve Ebelik Eğitim ve Uygulamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Akgün HS, Öztürk A (2002). Sağlık hizmetlerinde kalite ve hasta tatmini. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 6(2):18- 28.
  • Aksoy A (2001). Opinions Of Nurses About Quality In Nursing, I. International Nursing Management Conference Abstract Book s: 60.
  • Alcan Z (2001). Hemşirelik hizmetlerinde kalite. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 5(4-5): 57-60.
  • Bayık A (1995). Hemşirelik eğitiminde kalite güvenliği, Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Bayık A (2004). Hemşirelik araştırmalarına kalite yaklaşımı, II. Ulusal Hemşirelikte Araştırma Sempozyumu, Hemşirelikte Araş- tırma geliştirme Derneği, Ankara.
  • Bilge A, Çam O (2001). Bir psikiyatri kliniğinde hasta bakım kalitesinin incelenmesi, I. Uluslararası-VIII.Ulusal Hemşirelik Kongresi, Antalya, 29 Ekim-2 Kasım 2000, Kongre Kitabı
  • Dramalı A (1998). Hemşirelik uygulamalarında kalite, Hemşirelik-Ebelik Uygulamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Erdem E, Demir R, Mucuk S (1998). Toplam kalite yönetimi ve işgücü planlaması, Hemşirelik-Ebelik Uygulama- larında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Karakaş MH, Berçin E (1999). Radyolojik hizmetlerde toplam kalite yönetimi: Gerekçeler, uygulamalar ve engeller. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 3(5): 5- 11.
  • Kavuncubaşı Ş (1998). Sağlık hizmetlerinin kalitesinin hemşirelik hizmetleri açısından değerlendirilmesi, Hemşirelik-Ebelik Uygu- lamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Kocaman G (1992). Hemşirelikte kalite güvenliği: Gerekli koşullar ve değerlendirme yöntemleri, III. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Sivas, s: 106-113.
  • Kocaman G (1996). Toplam kalite yönetimi, Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Lash A (2001). Akademik yazarlık, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu ve Hemşirelik Araştırma geliştirme Derneği Uluslar arası katılımlı Akademik Yazarlık Sempozyumu 19-22 Haziran, İzmir.
  • Okumuş H (2003). Hemşire hizmetlerinde kalite güvenliği. Türk Hemşireler Dergisi 1(53): 7-11.
  • Okumuş H, Akçay H, Karayurt Ö ve ark. (1995). Bir kalite güvenlik programı ölçütü: Hasta memnuniyetinin değerlendirilmesi, Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Özer M (2003). Sağlık hizmetlerinin kullanımı ve kalite. Hemşirelik Forumu Dergisi 6(4): 42-47.
  • Potter PA, Perry AG (1993). Fundamentals of Nursing, Mosby Year Book, St.Louis,Missouri, s:225-228.
  • Sevil Ü, Yanıkkerem E (2004). Hemşirelik mesleğinde standartların önemi. Modern Hastane Yönetimi Dergisi, Temmuz- Ağustos-Eylül 2004.
  • Sidani S, Doran DM, Mitchell HP (2004). Atheory-driven approach to evaluating quality of nursing care. Journal of Nursing Scholarship 36(1):60-65.
  • Uyer G (1993). Hemşirelik ve Yönetim, Hürbilek Matbaacılık, Ankara.
  • Uz MH (1997). Hastanelerde kalite yönetimi, Hastane Yöneticiliği, Editör: Osman Hayran , Haydar Sur, Nobel Tıp Kitabevleri, s:115-130.
  • Ünal A (1998). Hastanede hemşirelik ve ebelik uygulama alanlarında kalite, Hemşirelik-Ebelik Uygulamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Y orulmaz M (2001). Kalite güvenliği ve hemşirelik. Hemşirelik Forumu Dergisi 4(4- 5): 6-9.
Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1, 104 - 110, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • ..........ANA (2004). Identifies Indicators for Community-Based, Non-Acute Care. htpp://www. nursingworld.org/pressrel/2000/pr0420.htm. (23.11.2004).
  • ..............(2004). New Nursing Quality Standards Released. htpp://www.afscme.org/publications/action/ una042-2.htm. (23.11.2004).
  • ..............(2004). Nursing Sensitive Quality Indicators for Acute Care Settings and ANA’s Safety Quality Initiative. htpp://www.ana.org/readroom/fssafe99.htm. (23.11.2004).
  • Akbayrak N (1999). Kalite ve hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 2(2): 34-42.
  • Akdemir N (1994). Kalite, maliyet ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşi- relik Yüksekokulu Dergisi 1(1): 45-51.
  • Akdemir N (1998). Sağlık bakımında kalite, Hemşirelik ve Ebelik Eğitim ve Uygulamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Akgün HS, Öztürk A (2002). Sağlık hizmetlerinde kalite ve hasta tatmini. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 6(2):18- 28.
  • Aksoy A (2001). Opinions Of Nurses About Quality In Nursing, I. International Nursing Management Conference Abstract Book s: 60.
  • Alcan Z (2001). Hemşirelik hizmetlerinde kalite. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 5(4-5): 57-60.
  • Bayık A (1995). Hemşirelik eğitiminde kalite güvenliği, Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Bayık A (2004). Hemşirelik araştırmalarına kalite yaklaşımı, II. Ulusal Hemşirelikte Araştırma Sempozyumu, Hemşirelikte Araş- tırma geliştirme Derneği, Ankara.
  • Bilge A, Çam O (2001). Bir psikiyatri kliniğinde hasta bakım kalitesinin incelenmesi, I. Uluslararası-VIII.Ulusal Hemşirelik Kongresi, Antalya, 29 Ekim-2 Kasım 2000, Kongre Kitabı
  • Dramalı A (1998). Hemşirelik uygulamalarında kalite, Hemşirelik-Ebelik Uygulamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Erdem E, Demir R, Mucuk S (1998). Toplam kalite yönetimi ve işgücü planlaması, Hemşirelik-Ebelik Uygulama- larında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Karakaş MH, Berçin E (1999). Radyolojik hizmetlerde toplam kalite yönetimi: Gerekçeler, uygulamalar ve engeller. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 3(5): 5- 11.
  • Kavuncubaşı Ş (1998). Sağlık hizmetlerinin kalitesinin hemşirelik hizmetleri açısından değerlendirilmesi, Hemşirelik-Ebelik Uygu- lamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Kocaman G (1992). Hemşirelikte kalite güvenliği: Gerekli koşullar ve değerlendirme yöntemleri, III. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Sivas, s: 106-113.
  • Kocaman G (1996). Toplam kalite yönetimi, Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Lash A (2001). Akademik yazarlık, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu ve Hemşirelik Araştırma geliştirme Derneği Uluslar arası katılımlı Akademik Yazarlık Sempozyumu 19-22 Haziran, İzmir.
  • Okumuş H (2003). Hemşire hizmetlerinde kalite güvenliği. Türk Hemşireler Dergisi 1(53): 7-11.
  • Okumuş H, Akçay H, Karayurt Ö ve ark. (1995). Bir kalite güvenlik programı ölçütü: Hasta memnuniyetinin değerlendirilmesi, Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Özer M (2003). Sağlık hizmetlerinin kullanımı ve kalite. Hemşirelik Forumu Dergisi 6(4): 42-47.
  • Potter PA, Perry AG (1993). Fundamentals of Nursing, Mosby Year Book, St.Louis,Missouri, s:225-228.
  • Sevil Ü, Yanıkkerem E (2004). Hemşirelik mesleğinde standartların önemi. Modern Hastane Yönetimi Dergisi, Temmuz- Ağustos-Eylül 2004.
  • Sidani S, Doran DM, Mitchell HP (2004). Atheory-driven approach to evaluating quality of nursing care. Journal of Nursing Scholarship 36(1):60-65.
  • Uyer G (1993). Hemşirelik ve Yönetim, Hürbilek Matbaacılık, Ankara.
  • Uz MH (1997). Hastanelerde kalite yönetimi, Hastane Yöneticiliği, Editör: Osman Hayran , Haydar Sur, Nobel Tıp Kitabevleri, s:115-130.
  • Ünal A (1998). Hastanede hemşirelik ve ebelik uygulama alanlarında kalite, Hemşirelik-Ebelik Uygulamalarında Kalite Sempozyumu Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
  • Y orulmaz M (2001). Kalite güvenliği ve hemşirelik. Hemşirelik Forumu Dergisi 4(4- 5): 6-9.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nimet Ovayolu Bu kişi benim

Aynur Bahar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Ovayolu N, Bahar A. HEMŞİRELİK VE KALİTE. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010;9(1):104-10.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.