Bu çalışma, Doğum ve Kadın
Hastalıkları Hemşireliği (DKHH) dersinin
uygulamasına yönelik öğrencilerin değerlendirmelerini
ele almak ve bu doğrultuda
ileriki dönemlerde yapılabilecek değişiklikleri
belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak
yürütülmüştür.
Araştırma grubunu, 2002-2003 ve
2003-2004 Güz yarıyıllarında DKHH dersi
alan 56 öğrenci oluşturmuş ancak 3 öğrenci
anket formunun uygulandığı günde devamsız
oldukları için örneklem dışında tutulmuştur. Veriler, Denizli Devlet Hastanesi ve SSK
Hastanesi Kadın Doğum servislerinde Ekim-Aralık
tarihleri arasında rotasyonla klinik
uygulamada bulunan öğrencilere, araştırmacı
tarafından oluşturulmuş anket formu
ile toplanmıştır.
Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin
%81.1’i teorik bilgisini uygulamaya
aktarabildiğini, %60.4’ü klinikte yaptığı
uygulamaların yaratıcılığını geliştirdiğini
ifade etmiştir. Öğrencilerin %75.5’i klinik
uygulamalardan sonra kendini başarılı
hissettiğini, %15.1’i ise uygulamaya çıktığı
kurumlarda kendini sağlık ekibinin bir üyesi
olarak hissetmediğini ifade etmiştir.
Öğrencilerin %67.9’u uygulamalar sırasında
öğretim elemanın yeterli danışmanlığı
yaptığını ve %73.6’sı öğretim elemanın
öğrenciyi desteklemeye hazır olduğunu
hissettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin
%73.6’sı klinik uygulama alanlarında çalışma odasının yeterli olmadığını belirtmiştir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.