BibTex RIS Kaynak Göster

HARRAN ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK MESLEĞİ HAKKINDAKİ BİLGİ, DÜŞÜNCE VE BEKLENTİLERİ

Yıl 2007, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 9, 18.02.2010

Öz

Tanımlayıcı nitelikteki bu
çalışmada, hemşirelik bölümünde okuyan
öğrencilerin hemşirelik mesleği hakkındaki
bilgi, düşünce ve beklentilerinin saptanması
amaçlanmıştır. Araştırmanın örneğini
Harran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu
Hemşirelik bölümünde 2004-2005 yılında
okuyan toplam 116 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmacılar tarafından araştırmanın
amacına uygun bir anket formu
geliştirilmiştir. Bulgular incelendiğinde,
genel olarak öğrencilerin %42.3’ünün ilk
tercihlerinin hemşirelik mesleği olduğu, ve
yıllara göre bu oranın anlamlı olarak arttığı
saptanmıştır (p < 0.05). Öğrencilerin
%42.7’sinin hemşirelik eğitimine
başladıklarında ilk düşünceleri olumludur.
Meslekle ilgili bilgi ve uygulamalı derslerin
sayısı arttıkça bu oran anlamlı olarak %
70.7’ye yükselmiştir (p < 0.05). Öğrencilerin
%50.9’u hemşirelerin iletişim becerilerinin
yetersiz olmasının, %16.4’ü mezun olunan
öğrenim düzeylerinin farklılığının, %32.7’si
kadın mesleği olmasının, çalışma
koşullarının olumsuzluğu ve görev, yetki ve
sorumlulukların belirsiz olmasının
hemşirelik imajını olumsuz yönde
etkilediğini bildirmişlerdir. Öğrencilerin
hemşirelik eğitimden beklentilerine
bakıldığında ise, öğrencilerin çoğunluğu
(%71.5) hemşirelikle ilgili uygulamaların
artmasına ve öğretme yöntemlerine yönelik
öneriler getirmişlerdir.

Kaynakça

  • ………… TC: Saglik Bakanligi Avrupa Komisyonu Türkiye Üreme Sagligi Programi EUROPEAID/111056/C/SV/TR. Hizmet Öncesi ve Hizmet Içi Ihtiyaç Saptama Hazirlik Raporu Subat 2004.
  • Akbayrak N, Tosun N (2002). Saglik ekibi ve ekibin bir üyesi olarak hemsirenin rolü. Sendrom. 14(1):17-23.
  • Atalay M (1994). Hemsirelik birinci sinif ögrencilerinin klinik uygulamada yasadiklari güçlükler ve yardim beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi 1(1):19-25.
  • Baykal Ü, Sökmen S,Korkmaz S ve ark (2002). Ögrenci memnuniyeti ölçegi gelistirme çalismasi. I.Ü. Florence Nightingale Hemsirelik Yüksekokulu Hemsirelik Dergisi 49 http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/Hemsirelik%20Dergisi/Sayi_49.htm#2
  • Beauregard M, Richardson S (2003). Improving our image a nurse at a time. Journal of Nursing Administration. 33: 10-14.
  • Cimete G (1998). Ögrenci - ögretim elemanina etkilesimine yönelik kalitatif bir çalisma. Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi 1(2): 9-19.
  • Conk Z (1990). Ögrencilerin Meslek ve Saglik Sorunlarinin Incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu, 3. Ulusal Hemsirelik Kongresi Bildirileri.12-14 Eylül Izmir, 519-531.
  • Costantino V, Perissinotto E, Scattolin A et al. ( 2000). Motivation and expectations of graduate nursing student at the university of padova. Professioni infermieristiche 53(1): 17-25.
  • Çakmakçi A, Aycan N (2003). Lise son sinif ögrencilerin hemsirelik meslegine bakis açilari ile meslegi tercih etme durumlari. Hemsirelik Forumu 6(1):33-43.
  • Hatipoğlu S (2000).Çagdas yasam ve hemsirelik. Sendrom 12( 3):10-15. Http://www.Un.Org.Tr/Who/Nurseturk/Sagl ikbak.HTM (21 Mayis 2002).
  • Kaiser LM (2004). Presence in three interconnected contexts: considerations for nursing education in the 21 St Century. Nurse Leadersh Forum 8(4): 150-5.
  • Karakuş A, Karadag N, Birgili F ve ark. (2005). Lise son sinif kiz ögrencilerin hemsirelik meslegine bakis açilari ile meslegi tercih etme durumlari. Hemsirelik Forumu 1(2): 16-24.
  • Kaya O, Simsek Z, Kabalcioglu F ve ark. (2004). Hemsirelerin mesleki imajlarini ve meslegi algilama durumlarini etkileyen faktörler. Hemsirelik Forumu. 7(1): 1-6.
  • Kocaman G (2003). Hemsirelikte kanita dayali uygulama. Hemsirelikte Arastirma Gelistirme Dergisi 5(2): 61-70.
  • Kocaman G (2004).Türkiye’de hemsirelik egitim sorunlari ve çözüm arayislari. Hemsirelikte Arastirma Gelistirme Dergisi Özel Baski
  • Law W, Arthur D (2003). What factors influence hong kong school students in their choice of a career in nursing? International Journal of Nursing Studies 40:23-32.
  • Oru E (1999). Çagdas hemsirenin rol ve islevleri. Ileti Dergisi 2(1):7-12.
  • Pinar R, Arikan S (1998). Hemsirelerde Is Doyumu: Etkileyen Faktörler, Is Doyumu Ile Benlik Saygisi ve Asertivite Iliskisi. VI Ulusal Hemsirelik Kongre Kitabi. 14-16 Mayis Ankara. 159-170.
  • Taşdemir G, Karaaslan A (1999). Hemsirelerin empatik egilim ve is doyumu düzeyleri arasindaki iliskinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu Dergisi 15(1):1-12.
  • Turgay San A, Karaca B, Çeber E ve ark. (2005). Hemsirelik ögrencilerinin meslegi algilayislari. Atatürk Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi 8(1):54-62.
  • Yiğit R (1994). Hemsirelik. Türk Hemsireler Dergisi 2 (44): 9-12.
Yıl 2007, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 9, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • ………… TC: Saglik Bakanligi Avrupa Komisyonu Türkiye Üreme Sagligi Programi EUROPEAID/111056/C/SV/TR. Hizmet Öncesi ve Hizmet Içi Ihtiyaç Saptama Hazirlik Raporu Subat 2004.
  • Akbayrak N, Tosun N (2002). Saglik ekibi ve ekibin bir üyesi olarak hemsirenin rolü. Sendrom. 14(1):17-23.
  • Atalay M (1994). Hemsirelik birinci sinif ögrencilerinin klinik uygulamada yasadiklari güçlükler ve yardim beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi 1(1):19-25.
  • Baykal Ü, Sökmen S,Korkmaz S ve ark (2002). Ögrenci memnuniyeti ölçegi gelistirme çalismasi. I.Ü. Florence Nightingale Hemsirelik Yüksekokulu Hemsirelik Dergisi 49 http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/Hemsirelik%20Dergisi/Sayi_49.htm#2
  • Beauregard M, Richardson S (2003). Improving our image a nurse at a time. Journal of Nursing Administration. 33: 10-14.
  • Cimete G (1998). Ögrenci - ögretim elemanina etkilesimine yönelik kalitatif bir çalisma. Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi 1(2): 9-19.
  • Conk Z (1990). Ögrencilerin Meslek ve Saglik Sorunlarinin Incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu, 3. Ulusal Hemsirelik Kongresi Bildirileri.12-14 Eylül Izmir, 519-531.
  • Costantino V, Perissinotto E, Scattolin A et al. ( 2000). Motivation and expectations of graduate nursing student at the university of padova. Professioni infermieristiche 53(1): 17-25.
  • Çakmakçi A, Aycan N (2003). Lise son sinif ögrencilerin hemsirelik meslegine bakis açilari ile meslegi tercih etme durumlari. Hemsirelik Forumu 6(1):33-43.
  • Hatipoğlu S (2000).Çagdas yasam ve hemsirelik. Sendrom 12( 3):10-15. Http://www.Un.Org.Tr/Who/Nurseturk/Sagl ikbak.HTM (21 Mayis 2002).
  • Kaiser LM (2004). Presence in three interconnected contexts: considerations for nursing education in the 21 St Century. Nurse Leadersh Forum 8(4): 150-5.
  • Karakuş A, Karadag N, Birgili F ve ark. (2005). Lise son sinif kiz ögrencilerin hemsirelik meslegine bakis açilari ile meslegi tercih etme durumlari. Hemsirelik Forumu 1(2): 16-24.
  • Kaya O, Simsek Z, Kabalcioglu F ve ark. (2004). Hemsirelerin mesleki imajlarini ve meslegi algilama durumlarini etkileyen faktörler. Hemsirelik Forumu. 7(1): 1-6.
  • Kocaman G (2003). Hemsirelikte kanita dayali uygulama. Hemsirelikte Arastirma Gelistirme Dergisi 5(2): 61-70.
  • Kocaman G (2004).Türkiye’de hemsirelik egitim sorunlari ve çözüm arayislari. Hemsirelikte Arastirma Gelistirme Dergisi Özel Baski
  • Law W, Arthur D (2003). What factors influence hong kong school students in their choice of a career in nursing? International Journal of Nursing Studies 40:23-32.
  • Oru E (1999). Çagdas hemsirenin rol ve islevleri. Ileti Dergisi 2(1):7-12.
  • Pinar R, Arikan S (1998). Hemsirelerde Is Doyumu: Etkileyen Faktörler, Is Doyumu Ile Benlik Saygisi ve Asertivite Iliskisi. VI Ulusal Hemsirelik Kongre Kitabi. 14-16 Mayis Ankara. 159-170.
  • Taşdemir G, Karaaslan A (1999). Hemsirelerin empatik egilim ve is doyumu düzeyleri arasindaki iliskinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu Dergisi 15(1):1-12.
  • Turgay San A, Karaca B, Çeber E ve ark. (2005). Hemsirelik ögrencilerinin meslegi algilayislari. Atatürk Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi 8(1):54-62.
  • Yiğit R (1994). Hemsirelik. Türk Hemsireler Dergisi 2 (44): 9-12.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selma Dinç Bu kişi benim

Özlem Kaya Bu kişi benim

Zeynep Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Dinç S, Kaya Ö, Şimşek Z. HARRAN ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK MESLEĞİ HAKKINDAKİ BİLGİ, DÜŞÜNCE VE BEKLENTİLERİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;10(1):1-9.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.