Tanımlayıcı olan bu araştırma,
Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon
Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin aile ve
arkadaşlardan algıladıkları sosyal destek
düzeylerinin bazı değişkenler açısından
incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini KTÜ Trabzon Sağlık
Yüksekokulunda okuyan 441 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma 01-30 Kasım
2004 tarihleri arasında yapılmıştır.
Araştırmada veriler, öğrencilerin sosyodemografik
özelliklerini ve sosyal ilişkilerini
belirleyen kişisel bilgi formu ve Procidona
ve Heller’in Aile ve Arkadaşlardan
Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (ASDAL/AR)
ölçeği kullanılarak elde edilmiştir.
Değerlendirmede, yüzdelik, t testi,
korelasyon ve varyans analizi kullanılmıştır.
Öğrencilerin aileden ve arkadaşlardan
algıladıkları sosyal destek puan
ortalamalarının 14.98±3.99 ve 14.95±4.08
olduğu (p < 0.05), saptanmıştır. Aileden ve
arkadaşlardan algılanan sosyal desteğin
annenin eğitim düzeyi, arkadaş grubu,
derslerde söz alma, kendi ve karşı cins ile
arkadaşlık kurma duygularını ifade etmede
güçlük çekme gibi değişkenlerden etkilendiği
belirlenmiştir (p < 0.05). Aileden algılanan
sosyal destek ile arkadaşlardan algılanan
sosyal destek arasında pozitif yönde bir
ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir
(p < 0.001).
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.