Araştırmanın amacı sağlık
yüksekokulu öğrencilerinde öz-etkililik–
yeterlilik algısı ve klinik uygulamada
algılanan stres arasındaki ilişkiyi
incelemektir.
Çalışma Mart-Mayıs 2005’ tarihleri
arsında İstanbul Üniversitesi Bakırköy
Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Ebelik
bölümü öğrencilerinden çalışmaya katılmayı
kabul eden 293 öğrenci ile yapılmıştır.
Veriler Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ve
anket formu ile toplanmış, Anova varyans, t
testi, Kruskall Wallis varyans ile
değerlendirilmiştir.
Değerlendirmede öğrencilerin özetkililik-yeterlilik
ölçek puan
ortalamalarının yüksek olduğu, bölümler
arasında fark olmadığı tespit edilmiştir.
Klinik uygulamada stres yaşama
durumlarına göre öz-etkililik yeterlilik
ölçeğinden aldıkları ortalama puanları
karşılaştırıldığında ise davranışı
tamamlama alt grup ve toplam ölçek
puanları arasında anlamlı fark tespit
edilmiştir.
Klinik eğitimde algılanan stres
üzerinde öz-etkililik yeterlilik algısı etkilidir.
Öğrenciler öz-etkililik-yeterlilik algılarının
güçlendirilmesi için desteklenmelidirler.
Öz-Etkililik- Yeterlilik klinik uygulama ve stres hemşirelik ve ebelik öğrencileri
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.