Bu çalışma, öğrencilerin duygusal yüz
 ifadelerini tanıma düzeylerini belirlemek ve
 duygusal yüz ifadelerini tanıma becerisini
 geliştirmeye yönelik yapılan öğretimin etkinliğini
 değerlendirmek amacı ile yapılmıştır.
 Araştırma, tanımlayıcı, öntest-sontest
 kontrol gruplu deneme modeli ile yarı deneysel
 olarak yapılmıştır. Araştırmaya, Atatürk
 Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda 2001–
 2002 öğretim yılında birinci ve dördüncü
 sınıflarda öğrenimlerini sürdüren toplam 160
 öğrenci alınmıştır. Veriler, öğrencilerden soru
 formu ve Dökmen tarafından geliştirilen
 "Duygusal Yüz İfadelerini Teşhis Testi" (YİTT)
 aracılığı ile toplanmıştır. Değerlendirmede
 yüzdelik hesaplamalar, t testi, Kruskal Wallis
 varyans analizi, korelasyon testi ve Mann
 Whitney-U testi kullanılmıştır
 Çalışmada, birinci ve dördüncü sınıf
 öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini anlama
 becerileri arasında anlamlı fark olmadığı
 bulunmuştur. Deney grubu ile kontrol grubunda
 yer alan öğrencilerin sontest puan ortalamaları
 arasında ileri düzeyde ve deney grubu lehine fark
 olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubunda
 bulunan öğrencilerin ön-test puan ortalamaları
 ile son-test puan ortalamaları arasındaki fark
 istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı iken,
 kontrol grubunda bu fark anlamlı bulunmamıştır.
Duygusal yüz ifadeleri sözsüz iletişim hemşirelik öğrencileri
| Birincil Dil | tr; en | 
|---|---|
| Bölüm | Makaleler | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 | 
| Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 2 | 
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.