Bu çalışma, öğrencilerin duygusal yüz
ifadelerini tanıma düzeylerini belirlemek ve
duygusal yüz ifadelerini tanıma becerisini
geliştirmeye yönelik yapılan öğretimin etkinliğini
değerlendirmek amacı ile yapılmıştır.
Araştırma, tanımlayıcı, öntest-sontest
kontrol gruplu deneme modeli ile yarı deneysel
olarak yapılmıştır. Araştırmaya, Atatürk
Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda 2001–
2002 öğretim yılında birinci ve dördüncü
sınıflarda öğrenimlerini sürdüren toplam 160
öğrenci alınmıştır. Veriler, öğrencilerden soru
formu ve Dökmen tarafından geliştirilen
"Duygusal Yüz İfadelerini Teşhis Testi" (YİTT)
aracılığı ile toplanmıştır. Değerlendirmede
yüzdelik hesaplamalar, t testi, Kruskal Wallis
varyans analizi, korelasyon testi ve Mann
Whitney-U testi kullanılmıştır
Çalışmada, birinci ve dördüncü sınıf
öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini anlama
becerileri arasında anlamlı fark olmadığı
bulunmuştur. Deney grubu ile kontrol grubunda
yer alan öğrencilerin sontest puan ortalamaları
arasında ileri düzeyde ve deney grubu lehine fark
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubunda
bulunan öğrencilerin ön-test puan ortalamaları
ile son-test puan ortalamaları arasındaki fark
istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı iken,
kontrol grubunda bu fark anlamlı bulunmamıştır.
Duygusal yüz ifadeleri sözsüz iletişim hemşirelik öğrencileri
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.