Araştırma, ebe/hemşirelere verilen
ruh sağlığı ve hastalıkları eğitiminin, ruhsal
hastalıklara yaklaşımlarına, iletişim
becerilerine ve iş doyumlarına etkilerini
saptamak amacıyla tek grup öntest-sontest
deneme öncesi modeli olarak planlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, birinci basamakta
çalışan 213 ebe/hemşire, örneklemini ise ruh
sağlığı eğitimine gönüllü olan 30 kişi
oluşturmuştur. Veriler, Ebe/Hemşirelerin
Sosyo-Demografik Veri Formu, Ruh Sağlığı-
Hastalıkları’na Yönelik Tutum Anketi,
İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği,
Hemşirelik İş Doyumu Ölçeği ile
toplanmıştır.
Araştırma grubunun ruh sağlığı
eğitimi öncesi ruh hastalıklarını tanılama
toplam puan ortalaması 9.6±3.6, eğitim
sonrası 12.9±3.8 olup, aralarındaki fark ise
anlamlı bulunmuştur. Araştırmaya katılan
grubun eğitim öncesi iletişim becerileri
toplam puan ortalamasının 82±7.8, eğitim
sonrası 85.3±5.9 olduğu saptanmış olup, iki
ortalama arasındaki fark anlamlılık
göstermektedir. Araştırma grubunun ruh
sağlığı eğitim öncesi genel iş doyumu puan
ortalaması 83.5±20.7, eğitim sonrası
77.7±21.5’tir.
Sonuç olarak, ebe/hemşirelerin
eğitim sonrası bilgi puan ortalamaları ile
olumlu yaklaşımlarının arttığı saptanmıştır.
Ebe/hemşire ruh sağlığı eğitimi ruhsal hastalıklara yaklaşım iletişim iş doyumu
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.