BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM DERSİNE İLİŞKİN DÖNEM BAŞLANGICI VE BİTİŞİNDEKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2007, Cilt: 10 Sayı: 3, 45 - 51, 19.02.2010

Öz

Bu çalışma, Doğum ve Kadın
Hastalıkları dersi alan öğrencilerin, dönem
başlangıcı ve bitişinde derse yönelik
görüşlerinin değerlendirilmesi, teorik ve
klinik uygulamaların öğrencilerin görüşleri
üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla
tanımlayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır.
Çalışmanın evrenini, Doğum ve Kadın
Hastalıkları dersi alan 55 öğrenci,
örneklemi ise 50 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmanın ilk verileri Eylül
2005’te, ikinci verileri ise Aralık 2005’te
teorik ders ve klinik uygulamalar bittikten
sonra uygulanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesi, yüzdelik hesaplamalar ve
Man-whitney U testi ile yapılmıştır.
Öğrencilerin yaş ortalaması
21.08±1.81’tir. Öğrencilerin %62’si
hemşirelik bölümü öğrencisi, %68’i kız ve
%94’ü dersi ilk kez almaktadır. Öğrencilerin
%14’ü mezun olduktan sonra mesleğini
yapmak istemediğini ve %56’sı mezun
olduktan sonra kadın doğum kliniklerinde
çalışmayı istemediğini belirtmiştir.
Öğrencilerin, devam ettikleri
bölüm, cinsiyet ve mezuniyet sonrasında
kadın doğum kliniklerinde çalışmayı isteme
durumları ile dönem başlangıcı ve bitişinde
derse yönelik değerlendirilmelerinin
karşılaştırılması arasında istatistiksel olarak
anlamlı farklılık saptanmıştır (p < 0.05).

Kaynakça

  • Al-Ma’aitah RM, Gharaibeh MM (2000). Perception of Jordanian male nursing students about caring for children in the pediatric units after graduation. Journal of Pediatric Nursing 15(3):198-203.
  • Andrews GJ, Brodie DA, Andrews JP et al.
  • communications in clinical placements: A qualitive study of nursing students’perception and some models. International Journal of Nursing Studies Practice 43(4):402-415.
  • Audet MC (1995). Caring in nursing education:reducing anxiety in the clinical setting. Journal of Nursing Education 8(3):21-28.
  • Başkurt S, Ergen Ş, Kayahan S ve ark. (2001). Balıkesir Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü son sınıf öğrencilerine ruh sağlığı ve psikiyatri dersi ve uygulaması konusundaki görüşleri ile ilgili bir araştırma. Hemşirelik Forumu 4(1):26-31.
  • Bell ML (1991). Learning aaa complex nursing skill: student anxiety and the effect of preclinical skill evaluation. Journal of Nursing Education 30(5):222-228.
  • Çalışkan T, Akgöz S (2005). Sağlık Yüksekokulu öğrencilerini mesleki yaşama hazırlamada yıl içi ve yaz stajlarının katkısı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 31(1):9-13.
  • Ekstrom DN (1999) Gender and perceived nurse caring in nurse-patient dyads. Journal of Advanced Nursing 29(6): 1393-1404.
  • Karaöz S (2002). Hemşirelik öğrencilerinin eğitimleri sırasında mesleğe ilişkin algılarındaki değişimin incelenmesi: hemşireliğe giriş dersinin bu değişimdeki rolü. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6(2):10-20.
  • Lambert V, Glacken M (2006). Clinical education facilitators’ and post-registration paediatric student nurses’perception of the role of the clinical education facililator. Nurse Education Today 26(4):270-284.
  • Midgley K (2006).Pre-registration student nurses perception of the hospital-learning environment during clinical placements. Nurse Education Today 26(4):285-294.
  • O’Donovan M (2006). Reflecting during clinical placement-discovering factors that influence pre-registration psychiatric nursing students. Nurse Education in Practice 7(1):10-22.
  • Segrott J, Melvor M, Green B (2005). Challengs and strategies in developing nursing research capacity: A review of the literature. International Journal of Nursing Studies 43(4):380-392.
  • Sertbaş G, Bahar A (2005). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Alan Öğrencilerin Bu Dersin uygulamasından Beklentileri ve Beklentilerine Ulaşma Durumlarının Belirlenmesi. Hemşirelik Forumu 25-30.
  • Sezgin A (1999). Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinde öğrencilerin aktif katılımını sağlamaya yönelik bir uygulama örneği. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 3(1):27-32. Şirin A, Kavak O, Ertem G (2003). Doğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 7(1): 27- 32.
Yıl 2007, Cilt: 10 Sayı: 3, 45 - 51, 19.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Al-Ma’aitah RM, Gharaibeh MM (2000). Perception of Jordanian male nursing students about caring for children in the pediatric units after graduation. Journal of Pediatric Nursing 15(3):198-203.
  • Andrews GJ, Brodie DA, Andrews JP et al.
  • communications in clinical placements: A qualitive study of nursing students’perception and some models. International Journal of Nursing Studies Practice 43(4):402-415.
  • Audet MC (1995). Caring in nursing education:reducing anxiety in the clinical setting. Journal of Nursing Education 8(3):21-28.
  • Başkurt S, Ergen Ş, Kayahan S ve ark. (2001). Balıkesir Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü son sınıf öğrencilerine ruh sağlığı ve psikiyatri dersi ve uygulaması konusundaki görüşleri ile ilgili bir araştırma. Hemşirelik Forumu 4(1):26-31.
  • Bell ML (1991). Learning aaa complex nursing skill: student anxiety and the effect of preclinical skill evaluation. Journal of Nursing Education 30(5):222-228.
  • Çalışkan T, Akgöz S (2005). Sağlık Yüksekokulu öğrencilerini mesleki yaşama hazırlamada yıl içi ve yaz stajlarının katkısı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 31(1):9-13.
  • Ekstrom DN (1999) Gender and perceived nurse caring in nurse-patient dyads. Journal of Advanced Nursing 29(6): 1393-1404.
  • Karaöz S (2002). Hemşirelik öğrencilerinin eğitimleri sırasında mesleğe ilişkin algılarındaki değişimin incelenmesi: hemşireliğe giriş dersinin bu değişimdeki rolü. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6(2):10-20.
  • Lambert V, Glacken M (2006). Clinical education facilitators’ and post-registration paediatric student nurses’perception of the role of the clinical education facililator. Nurse Education Today 26(4):270-284.
  • Midgley K (2006).Pre-registration student nurses perception of the hospital-learning environment during clinical placements. Nurse Education Today 26(4):285-294.
  • O’Donovan M (2006). Reflecting during clinical placement-discovering factors that influence pre-registration psychiatric nursing students. Nurse Education in Practice 7(1):10-22.
  • Segrott J, Melvor M, Green B (2005). Challengs and strategies in developing nursing research capacity: A review of the literature. International Journal of Nursing Studies 43(4):380-392.
  • Sertbaş G, Bahar A (2005). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Alan Öğrencilerin Bu Dersin uygulamasından Beklentileri ve Beklentilerine Ulaşma Durumlarının Belirlenmesi. Hemşirelik Forumu 25-30.
  • Sezgin A (1999). Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinde öğrencilerin aktif katılımını sağlamaya yönelik bir uygulama örneği. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 3(1):27-32. Şirin A, Kavak O, Ertem G (2003). Doğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 7(1): 27- 32.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kerime Taşcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Taşcı K. ÖĞRENCİLERİN KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM DERSİNE İLİŞKİN DÖNEM BAŞLANGICI VE BİTİŞİNDEKİ GÖRÜŞLERİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;10(3):45-51.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.