Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin
ruhsal sorunlarını ve diğer problem
alanlarını saptamak amacı ile ilişkisel
tanımlayıcı tasarım olarak yapılmıştır.
Araştırma kapsamına Atatürk Üniversitesi
Hemşirelik Yüksekokulu öğrencileri alınmıştır.
Veriler Kişisel Bilgi Formu, Ruhsal
Belirti Tarama Ölçeği (SCL–90-R), Problem
Tarama Envanteri (PTE) kullanılarak 1-15
Mart 2004 tarihleri arasında 314 öğrenciden
toplanmıştır. İstatistiksel değerlendirmede
yüzdelik, Kruskall Wallis, korelasyon, tek
yönlü varyans analizi ve t testi kullanılmıştır.
Araştırma kapsamına alınan 314
öğrencinin %28’i 1. sınıfta olup ve
%72.5’inin 20 yaş ve üzerinde olduğu
saptanmıştır. Öğrencilerin Ruhsal Belirti
Düzeyi (GSI) sınırda (1.0±0.5) bulunmuştur.
SCL-90-R’nin alt ölçeklerinden; depresyon,
kişiler arası duyarlılık, öfke-düşmanlık ve
somatizasyon için 1.2 ve anksiyete için 1.1
ortalama değeriyle hafif sorunlu olarak
bulunmuştur. PTE alt gruplarında en yüksek
ortalamalar; gelecekle, okulla ve insan
ilişkileriyle ilgili problem alanlarında
görülmüştür. Öğrencilerin sınıf düzeyi, kronik
hastalığının olması ile SCL-90-R ve PTE
arasındaki ilişki anlamlıdır (p < 0.01).
Öğrencilerin aile ve kendi gelirleri ile SCL-
90-R ve PTE arasında negatif yönlü ilişki
saptanmıştır (p < 0.01).
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.