Bu çalışmanın amacı; Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu
Öğrencilerinin problem çözme becerileri ve bunu
etkileyen bazı faktörleri belirlemektir.
Kesitsel olan bu çalışma, Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesinde Eylül 2005-Şubat
2006 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın
evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sağlık Yüksekokulunda 2005–2006 öğretim yılında
öğrenimine devam eden toplam 260 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine
gidilmemiş çalışmaya katılmaya gönüllü olan 106
hemşirelik, 107 ebelik olmak üzere toplam 213
öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Veriler SPSS
10.0 paket programında analiz edilmiş ve verilerin
değerlendirilmesinde yüzdelik dağılımı, tek yönlü
varyans analizi, Kruskall Wallis, Man-Whitney U
ve bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır.
Öğrencilerin Problem Çözme Beceri
puan ortalaması 88.28±20.42 olarak
belirlenmiştir. Son sınıfta olan, kendi maddi
durumunu yeterli bulan, yaşamının çoğunluğunu
kentte geçiren ve stresle baş etmeye yönelik eğitim
alan öğrencilerin Problem Çözme Becerileri diğer
öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı
düzeyde yüksek bulunmuştur. İstatistiksel olarak
anlamlı bulunmamakla birlikte hemşirelik
bölümünde okuyan, annesi ve babası üniversite
mezunu olan, ailesi Çanakkale’de yaşayan
öğrencilerin Problem Çözme becerileri diğer
öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur.
Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin
Problem Çözme Becerileri’nin yüksek
olmadığı belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda
öğrencilere Problem Çözme Becerisi
kazandırmaya yönelik eğitimin programlarının
hazırlanması önerilebilir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.