Amaç: Araştırma, hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sosyal beceri düzeyi ile
akademik başarı düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak
gerçekleştirilmiştir.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini, hemşirelik yüksekokulu’nda 2005–2006
öğretim yılında öğrenim toplam 244 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, sosyo-demografik özellikler
formu ve sosyal beceri envanteri kullanılarak toplanmıştır. Akademik başarı düzeyi için
öğrencilerin dönem sonu akademik başarı puanları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin
istatistiksel değerlendirilmesinde sayı, yüzdelik ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır
Bulgular: Sosyal beceri puanı ve akademik başarı puanı arasındaki ilişki sınıflara göre
incelendiğinde; birinci sınıf öğrencilerinde, istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.
İkinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde pozitif yönde, orta düzeyde ve istatistiksel olarak
anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.