Bu araştırma lise öğrencilerinde depresyon düzeyi ve depresyonu etkileyen faktörleri
belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte planlanmış ve yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini öğrenim gören toplam 3025 lise öğrencisi, örneklem grubunu ise
basit rastgele örneklem yöntemiyle seçilen 633 (evrenin %21’i) öğrenci oluşturmuştur. Örneklem
büyüklüğüne göre liselerden her sınıf düzeyinden alınacak öğrenci büyüklüğü belirlenmiş ve daha
sonra sınıf listelerinden basit rastgele örnekleme ile denekler belirlenmiştir.
Veriler, öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini belirleyen anket formu ve Çocuklar
İçin Depresyon Ölçeği (ÇDÖ) uygulanarak Aralık 2005 tarihinde toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde yüzdelik, t testi, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis ve tek yönlü varyans
analizi kullanılmıştır.
Öğrencilerin 126’sında (%19.9) depresyon bulunmuştur ve depresyon puan
ortalamalarının da 13.48±6.56 olduğu saptanmıştır. Depresyonla anlamlı derecede ilişkisi olan
faktörler, öğrencilerin kendilerini yalnız hissetmeleri, kendilerine güvenememeleri, kendi cinsleri
ve karşı cins ile arkadaşlık kurmada güçlük çekmeleri, duygularını ifade etmede güçlük çekmeleri,
sigara, alkol kullanmaları ve kronik sağlık sorunlarının olması gibi problemlerdir (p < 0.01,
p < 0.001).
Depresyon lise öğrencileri Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği (ÇDÖ)
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.