Araştırma, sağlık yüksekokulu öğrencilerinin problem çözme beceri düzeylerinin
incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmaya Celal Bayar Üniversitesi
Manisa Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan, çalışmaya katılmayı kabul eden ve ulaşılabilen 335
öğrenci alınmıştır (katılım oranı %82).Veriler, kişisel bilgi formu ve “Problem Çözme Ölçeği”
kullanılarak 15-31 Mart 2007 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanın yürütülmesi için
kurumdan ve öğrencilerden onam alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı
istatistikler, tek yölü varyans, Kruskall Wallis, Mann Whitney U ve Student t-testi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre: öğrencilerin problem çözme becerilerinden
aldıkları toplam puan ortalaması 94.35±16.98’dir. Okunan bölüm, yaş, cins, anne-baba eğitim
düzeyi ve problem çözme ile ilgili eğitim alma durumu ile problem çözme becerisi açısından
gruplar arasında anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Problem çözme becerisi ile
öğrencilerin sınıfları arasında anlamlı bir fark saptanmıştır (p
Problem çözme becerisi hemşirelik ebelik ve sağlık memurluğuöğrencileri etkileyen faktörler
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.