Bu çalışma, hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimlerini ve bu eğilimi etkileyen etmenlerin
incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veriler, katılanların sosyo-demografik
özelliklerini içeren bilgi formu ve California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılarak
toplanmıştır.
Hemşirelerin çalıştıkları birimlere göre ölçek toplam puan ortalamaları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamasına karşın (p > 0.05), cerrahi kliniklerde çalışan
hemşirelerin ölçek toplam puan ortalamasının, açık fikirlilik ve sistematik alt ölçek puan
ortalamalarının daha yüksek olduğu ve farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır
(p < 0.05). Hemşirelerin deneyim süresine, kurum dışı bilimsel faaliyetlere katılma durumlarına
göre açık fikirlilik alt ölçek puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu
belirlenmiştir (p < 0.05).
Sonuç olarak, hemşirelerin eleştirel düşünme eğilim puanlarının düşük düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Hemşirelerin eleştirel düşünmelerine fırsat sağlayacak hem kurumsal hem de
kurum dışı eğitim etkinliklerinin geliştirilmesi ve hemşirelerin katılımları desteklenerek eleştirel
bakış açısı kazanmalarının sağlanması önerilmektedir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.