Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerilerini ve depresyon
düzeylerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte olan araştırma, 1-15 Mart
2005 tarihleri arasında Erzurum Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılmayı kabul eden öğrencilere tanımlayıcı özellikleri içeren
form, Problem Çözme Envanteri ve Beck Depresyon Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama, t-testi, Kruskall Wallis Varyans Analizi, Mann Whitney
U testleri ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerinin Problem Çözme
Envanteri puan ortalamalarının 89.9±22.1 olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin arkadaş sayılarının
problem çözme becerilerini etkilediği bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerinin Beck
Depresyon Ölçeği puan ortalamalarının 14.1±9.7 olduğu ve öğrencilerin depresyon düzeyinin
arkadaş grubunun varlığından etkilendiği bulunmuştur. Öğrencilerin problem çözme becerileri ile
depresyon düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç
olarak, araştırma kapsamına alınan öğrencilerin problem çözme becerilerinin orta düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin hafif düzeyde depresyonu olduğu saptanmıştır. Depresyonu
olmayan öğrencilerin problem çözme becerileri, depresyonu olan öğrencilerin problem çözme
becerilerinden yüksek bulunmuştur.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.