12-13 yaş arası çocuklara verilen oral hijyen eğitiminin dental plak oluşumu üzerindeki etkinliğini
incelemek ve diş çürüğü prevelanslarını, çürük nedeniyle çekilmiş diş sayısı, dolgulu diş sayısı indeks değerlerini
araştırmak amacıyla yarı deneysel olarak gerçekleştirilmiştir
Çalışma 09.01.2009 –09.04.2009 tarihleri arasında kurumdan izin alınarak, İstanbul’da bulunan bir
ilköğretim okulunda 5.sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler ile gerçekleştirildi.
Veri anket formu ve diş hekimi muayenesi sonucunda toplandı. Veriler decayed, missing, filled teeth indeks ve
plak indeksi ile elde edildi, yüzdelik ve ki kare testleri kullanılarak değerlendirildi.
Anne eğitim düzeyi düşük çocuklardaki toplam kayıp diş sayısının, anne eğitim düzeyi yüksek olan
çocuklardaki toplam kayıp diş sayısına göre fazla olduğu görüldü (p < 0.001).
Öğrencilerin tamamına yakınının sosyal güvencesinin olduğu, diş hekimine gitme sıklığının kurumlara
göre fazla değişmediği, güvencesi olmayanların diş hekimine daha seyrek gittiği belirlendi (p > 0.05).
Her iki grupta 3 ay sonra plak oluşumu açısından değerlendirildiğinde eğitim verilen gruptaki öğrencilerin plak
indeksi oranı azalırken, eğitim verilmeyen grupta bu oranın arttığı ve aralarında istatistiksel olarak anlamlı fark
olduğu belirlenmiştir (p < 0.05).
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.