Hemşirelik eğitimi veren kurumlarda öğrencilerin bakış açısından örgüt kültürünü belirlemeye yönelik
okul kültürü ölçeğinin geliştirilmesi amacıyla, metodolojik olarak gerçekleştirilen bu çalışma, İstanbul ve
Antalya’da 2 kamu üniversitesine bağlı hemşirelik okulunda yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini toplam
410 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmacılar tarafından hazırlanan madde havuzu 9 uzman görüşüne sunulmuş ve getirilen öneriler
doğrultusunda düzenlenerek 12 öğrenci üzerinde ön çalışma yapılmış ve 53 maddelik ölçek taslağı haline
getirilmiştir. Test-tekrar test (n=85) analizi yapıldıktan sonra toplanan veriler madde toplam puan korelasyon
analizi, faktör analizi ve Cronbach’s alfa çözümlemesi ile değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda ve uzman
görüşleri doğrultusunda ölçeğin 8 alt boyuta ayrıldığı (okul yöneticileriyle ilişkiler, bağlılık, öğretim
elemanlarıyla ilişkiler, ödül sistemi/değişime açıklık, yapı/işleyiş, öğretim elemanları arasındaki ilişkiler,
öğrenciler arasındaki ilişkiler ve katılım/destek), Cronbach’s alfa katsayısının ölçekte .93, alt boyutlarda .69 ve
üzeri olduğu bulunmuştur.
Sonuç olarak, geliştirilen okul kültürü ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğu ve hemşirelik eğitimi veren
kurumlarda öğrenci değerlendirmelerini belirlemek amacıyla kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Okul kültürü ölçek geliştirme geçerlik güvenirlik hemşirelik öğrenci
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.