BibTex RIS Kaynak Göster

CERRAHİ KLİNİKLERİNDE YATAN HASTALARIN ÖĞRENCİ HEMŞİRELERDEN MEMNUNİYETİ

Yıl 2010, Cilt: 13 Sayı: 1, 58 - 65, 28.06.2010

Öz

Hastaların öğrenci hemşirelerden memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı türde yapılan
araştırma, 1-25 Mayıs 2007 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin cerrahi kliniklerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini; araştırmaya katılmayı kabul eden, iletişim kurulabilen, okur yazar
olan ve staj programının en az iki haftasında öğrenci hemşireleri uygulama alanında gören,18 yaş ve üzeri 173
hasta oluşturmuştur. Veriler, Demir ve Eşer tarafından geliştirilen “Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden
Memnuniyetleri” ölçeğinden yararlanılarak oluşturulan soru formuyla toplanmış ve yüzdelik dağılım ile
değerlendirilmiştir.
Araştırmaya katılan hastaların %64.2’si erkek, %41.6’sı ilkokul mezunudur. Öğrencilerin %41.6’sının
kendilerini hastalara tanıttıkları, %48’inin taburculuk eğitimi verdikleri, %51.4’ünün invaziv girişimleri başarı
ile uyguladıkları, %59.5’inin herhangi bir uygulama öncesi hastalara açıklamada bulundukları, %65.3’ünün
uygulama öncesi hastalardan onay aldıkları ve %68.2’sinin yaşamsal bulgu ölçümleri hakkında hastalara bilgi
verdikleri hasta ifadelerinden saptanmıştır. Hastaların %88.4’ü öğrenci hemşirelerin her zaman kendilerini
dikkatli bir şekilde dinlediğini, %87.9’u mahremiyetlerine saygı gösterdiklerini, %87.3’ü de öğrencilerin
kendilerine değer verdiklerini hissettiklerini, belirtmişlerdir.Çalışma sonucunda cerrahi hastalarının öğrenci
hemşirelerden memnun oldukları söylenebilir.

Kaynakça

  • Acaroğlu R, Şendir M, Kaya H ve ark. (2007) Bireyselleştirilmiş hemşirelik bakımının hasta memnuniyeti ve sağlığa ilişkin yaşam kalitesine etkisi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 15(59): 61-67.
  • Akça Ay F (2007). Mesleki temel kavramlar. Editör: Fatma Akçay Ay, Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar.1 Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul.
  • Aksakal T, Bilgili N (2008). Hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetin değerlendirilmesi;
  • jinekoloji servisi örneği. Erciyes Tıp Dergisi 30(4): 242-249.
  • Alcan Z (1996). Bayındır Tıp Merkezi Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü hasta memnuniyet anket sonuçları. http://www.sabem.saglik.gov.tr/kaynaklar/- 931_14hasta_memnuniyetiii.pdf, 133-138 erişim tarihi: 5 Nisan 2009.
  • Aştı T, Acaroğlu R (2000). Hemşirelikte sık karşılaşılan hatalı uygulamalar. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 4 (2): 22-27.
  • Cimete G (1998). Öğrenci-öğretim elemanı etkileşimine yönelik kalitatif bir çalışma. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2 (1): 9-19.
  • Coşkun H, Akbayrak N (2001). Hastaların kliniklere kabul ve taburculuklarında hemşirelik yaklaşımlarının belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 5 (2):63-68.
  • Çöçelli P, Bacaksız B.D, Ovayolu N (2008). Ağrı tedavisinde hemşirenin rolü. Gaziantep Tıp Dergisi 14: 53-58.
  • Demir Y, Eşer İ (2005). Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetlerine ilişkin bir ölçek çalışması. Hastane Yönetimi Dergisi Ocak-Şubat- Mart:31-42.
  • Ecevit Alpar Ş, Karabacak Ü, Gülseven B ve ark. (2008). Hemşire öğrencilerin kendilerine uygulama yapmalarına ilişkin hastaların görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 11(1): 25-32.
  • Güvenç M (1993). Cerrahi hastaların hemşirelerden ve öğrenci hemşirelerden beklentileri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güvenç M, Kanan N (1993). Cerrahi hastaların hemşirelerden ve öğrenci hemşirelerden beklentileri. Hemşirelik Bülteni 7 (30): 83-96.
  • Karadağ G, Uçan Ö (2006). Hemşirelik eğitimi ve kalite. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 1(3): 42-51.
  • Karadağ S, Taşçı S (2005). Kayseri devlet hastanesinde çalışan hemşirelerin verdiği hemşirelik bakımı ve bakımı etkileyen faktörler. Sağlık Bilimleri Dergisi 14 (ek sayı: Hemşirelik özel sayısı): 13-21.
  • Kişioğlu AN, Tüfekçi F, Uskun E ve ark. (2001). Bir devlet hastanesinde yatan hastaların bilgilendirilme ve aydınlatılmış onam durumunun değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği 9: 98- 101
  • Özbak H (2004). Öğrenci hemşirelerin ağrı kontrolünde kullanılan farmakolojik olmayan bazı yöntemlere ilişkin bilgileri. Yayın-lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Tosun N, Oflaz F, Akyüz A ve ark. (2008). Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin intörn eğitim programından beklentileri ile program sonunda kazanım ve önerilerinin değerlen-dirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi 50: 164-171.
  • Tutuk A, Al D, Doğan S (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üni-versitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6 (2): 36-41.
  • Türkçüler İ (2005). Acil serviste hasta memnuniyeti: Literatürün gözden geçirilmesi ve klinik pratikteki yansımaları. Türkiye Acil Tıp Dergisi 5(1): 52-54.
  • Utlu Tan N (2006). Cerrahi hastalarının hemşirelik bakımından memnuniyet düzey-lerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, İstanbul.
  • Uyer G (2000). Hemşire–hasta iletişimi ve iletişimin hasta yönünden önemi. Türkiye Klinik Tıp Etiği 8: 90-94.
  • Yılmaz M (2001). Sağlık bakım kalitesinin ölçütü:Hasta memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 5 (2): 69-74.
  • Yürümezoğlu Arslan H (2007). Yataklı tedavi kurumlarında çalışan hemşirelerin iş doyumları ve hastaların hemşirelik hizmetinden memnuniyeti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Yıl 2010, Cilt: 13 Sayı: 1, 58 - 65, 28.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Acaroğlu R, Şendir M, Kaya H ve ark. (2007) Bireyselleştirilmiş hemşirelik bakımının hasta memnuniyeti ve sağlığa ilişkin yaşam kalitesine etkisi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 15(59): 61-67.
  • Akça Ay F (2007). Mesleki temel kavramlar. Editör: Fatma Akçay Ay, Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar.1 Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul.
  • Aksakal T, Bilgili N (2008). Hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetin değerlendirilmesi;
  • jinekoloji servisi örneği. Erciyes Tıp Dergisi 30(4): 242-249.
  • Alcan Z (1996). Bayındır Tıp Merkezi Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü hasta memnuniyet anket sonuçları. http://www.sabem.saglik.gov.tr/kaynaklar/- 931_14hasta_memnuniyetiii.pdf, 133-138 erişim tarihi: 5 Nisan 2009.
  • Aştı T, Acaroğlu R (2000). Hemşirelikte sık karşılaşılan hatalı uygulamalar. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 4 (2): 22-27.
  • Cimete G (1998). Öğrenci-öğretim elemanı etkileşimine yönelik kalitatif bir çalışma. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2 (1): 9-19.
  • Coşkun H, Akbayrak N (2001). Hastaların kliniklere kabul ve taburculuklarında hemşirelik yaklaşımlarının belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 5 (2):63-68.
  • Çöçelli P, Bacaksız B.D, Ovayolu N (2008). Ağrı tedavisinde hemşirenin rolü. Gaziantep Tıp Dergisi 14: 53-58.
  • Demir Y, Eşer İ (2005). Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetlerine ilişkin bir ölçek çalışması. Hastane Yönetimi Dergisi Ocak-Şubat- Mart:31-42.
  • Ecevit Alpar Ş, Karabacak Ü, Gülseven B ve ark. (2008). Hemşire öğrencilerin kendilerine uygulama yapmalarına ilişkin hastaların görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 11(1): 25-32.
  • Güvenç M (1993). Cerrahi hastaların hemşirelerden ve öğrenci hemşirelerden beklentileri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güvenç M, Kanan N (1993). Cerrahi hastaların hemşirelerden ve öğrenci hemşirelerden beklentileri. Hemşirelik Bülteni 7 (30): 83-96.
  • Karadağ G, Uçan Ö (2006). Hemşirelik eğitimi ve kalite. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 1(3): 42-51.
  • Karadağ S, Taşçı S (2005). Kayseri devlet hastanesinde çalışan hemşirelerin verdiği hemşirelik bakımı ve bakımı etkileyen faktörler. Sağlık Bilimleri Dergisi 14 (ek sayı: Hemşirelik özel sayısı): 13-21.
  • Kişioğlu AN, Tüfekçi F, Uskun E ve ark. (2001). Bir devlet hastanesinde yatan hastaların bilgilendirilme ve aydınlatılmış onam durumunun değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği 9: 98- 101
  • Özbak H (2004). Öğrenci hemşirelerin ağrı kontrolünde kullanılan farmakolojik olmayan bazı yöntemlere ilişkin bilgileri. Yayın-lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Tosun N, Oflaz F, Akyüz A ve ark. (2008). Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin intörn eğitim programından beklentileri ile program sonunda kazanım ve önerilerinin değerlen-dirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi 50: 164-171.
  • Tutuk A, Al D, Doğan S (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üni-versitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6 (2): 36-41.
  • Türkçüler İ (2005). Acil serviste hasta memnuniyeti: Literatürün gözden geçirilmesi ve klinik pratikteki yansımaları. Türkiye Acil Tıp Dergisi 5(1): 52-54.
  • Utlu Tan N (2006). Cerrahi hastalarının hemşirelik bakımından memnuniyet düzey-lerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, İstanbul.
  • Uyer G (2000). Hemşire–hasta iletişimi ve iletişimin hasta yönünden önemi. Türkiye Klinik Tıp Etiği 8: 90-94.
  • Yılmaz M (2001). Sağlık bakım kalitesinin ölçütü:Hasta memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 5 (2): 69-74.
  • Yürümezoğlu Arslan H (2007). Yataklı tedavi kurumlarında çalışan hemşirelerin iş doyumları ve hastaların hemşirelik hizmetinden memnuniyeti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nadiye Özer Bu kişi benim

Funda Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 28 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Özer N, Çetinkaya F. CERRAHİ KLİNİKLERİNDE YATAN HASTALARIN ÖĞRENCİ HEMŞİRELERDEN MEMNUNİYETİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;13(1):58-65.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.