ABSTRACT
The aim of this study is to examine the appropriateness of the Omaha Classification System in identifying health service needs and relevant strategies for interventions by public health nursing students working at community health care centers. This study is a descriptive one aiming to determine nursing diagnose. The study sample included families receiving health services at four community health care centers in Malatya, as well as further diagnoses made during visits to their homes. Data were collected from 55 families with a total of 284 participants.. The most frequently identified problems by domain were psychological (44.3%). Interventions were provided most frequently for diagnoses in the physiological domain and included health teaching, guidance, and counseling. The Omaha System provides a standardized classification and evaluation framework for describing clients' problems and nursing interventions. Results also indicate that the Omaha System provides a satisfactory tool for measuring client outcomes.
Keywords: Omaha System, community health service, standardized language
ÖZET
Bu çalışmanın amacı; hemşirelik okulu, halk sağlığı hemşireliği öğrencilerinin sağlık ocağı çalışmalarında müdahaleleri için uygun strateji ve sağlık hizmeti ihtiyaçlarının Omaha Sınıflandırma sistemine göre belirleyerek uygulanmasını değerlendirmektir. Bu çalışma hemşirelik tanılarının belirlenmesi için tanımlayıcı bir çalışma olarak belirlenmiştir. Çalışmanın evreni Malatya merkezindeki 4 sağlık ocağına bağlı ailelerden oluşmuştur, ek olarak ailelere yapılan ev ziyareti sırasında da tanılar belirlenmiştir. Gönülü 55 aileden toplam 284 aile bireyine ulaşılmıştır. En sıklıkla görülen problem %44.3 fizyolojiktir. Fizyolojik tanılar için en sık uygulanan hemşirelik girişimleri sağlık eğitimi, rehberlik ve danışmanlıktır. Omaha sistemi hastaların sorunlarının ve hemşirelik girişimlerinin tanımlanmasında standart bir sınıflama ve değerlendirme sağlar. Sonuçlar Omaha Sınıflandırma sisteminin hasta sonuçlarını ölçmede de iyi bir araç olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Omaha sistemi, toplum sağlığı hizmetleri, standard dilBu çalışmanın amacı; hemşirelik okulu, halk sağlığı hemşireliği öğrencilerinin sağlık ocağı
çalışmalarında müdahaleleri için uygun strateji ve sağlık hizmeti ihtiyaçlarının Omaha Sınıflandırma sistemine
göre belirleyerek uygulanmasını değerlendirmektir. Bu çalışma hemşirelik tanılarının belirlenmesi için
tanımlayıcı bir çalışma olarak belirlenmiştir. Çalışmanın evreni Malatya merkezindeki 4 sağlık ocağına bağlı
ailelerden oluşmuştur, ek olarak ailelere yapılan ev ziyareti sırasında da tanılar belirlenmiştir. Gönüllü 55
aileden toplam 284 aile bireyine ulaşılmıştır. En sıklıkla görülen problem %44.3 fizyolojiktir. Fizyolojik tanılar
için en sık uygulanan hemşirelik girişimleri sağlık eğitimi, rehberlik ve danışmanlıktır. Omaha sistemi hastaların
sorunlarının ve hemşirelik girişimlerinin tanımlanmasında standart bir sınıflama ve değerlendirme sağlar.
Sonuçlar Omaha Sınıflandırma sisteminin hasta sonuçlarını ölçmede de iyi bir araç olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | en;tr |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.